Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under maj 2010

Av katsura - 14 maj 2010 11:55

  


  

Lite värme bara, sedan spricker knopparna!

Av katsura - 13 maj 2010 15:21

Kylan verkar ha avtagit lite och idag kändes det faktiskt som vår i luften. Det var helt stilla där ute och havet låg spegelblankt (vilket jag såg från bilfönstret...). Även vattnet i vår tunna var spegelblankt och här speglar sig eken i dess yta.

  

Av katsura - 13 maj 2010 11:54

  

Min trädgård är delvis naturtomt och i en av mina dungar har jag tänkt mig att det ska bli ett hav av vårlökar. I höstas planterade jag påskliljor och pingstliljor  och till hösten ska det bli ännu mer!

Av katsura - 12 maj 2010 08:39

Nu blommar kerrian mot vår svarta vägg. Tyvärr är det inte så många blommor på den i år. Kan det bero på att jag klippte ned den i fjol? Den blommar ju bara på fjolårets grenar.

  

Av katsura - 11 maj 2010 21:40

Min man har ju stått för matlagningen i två veckor nu och ikväll orkade han inte mer så det blev sushi från Fuji's och en flaska Casall di Sierra. Numera tycker dottern också om sushi, så vi alla tyckte att tisdagskvällen blev lite extra festlig!   

I morgon ska jag till Kungsgårdshälsan och ta stygnen...och jag blir svimfärdig vid blotta tanken. Fy, vilken mes jag är!!!


Maken kommer hem och hämtar mig. Han är en ÄNGEL!   

Av katsura - 11 maj 2010 15:56

Gillar du fotografering och har en systemkamera kan du vinna ett soft focus filter.


http://www.tvspelsweb.se/kamerafilter-rengoring-soft-focusfilter-c-83_101_122.html


Tävla här: http://www.jpic.se/2010/05/ innan den 17/5.



Lycka till!

Av katsura - 11 maj 2010 15:32

  

Av katsura - 11 maj 2010 09:04

  

Denna inhandlade jag 2006 och nu i är blommar den något fantastiskt. Jag har den i en skuggig rabatt, med lätt sandjord, så det är ganska torrt. En fantastisk perenn, som ofta ser väldigt oansenlig ut på plantskolorna, men den är ett lyft på skuggiga ställen i trädgården!

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards