Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under juli 2012

Av katsura - 30 juli 2012 23:02

Rensandet har fortsatt och chocken från igår har börjat lägga sig... Tur att man har drulleförsäkring!


Vi har funderat på att sälja en hel del möbler på Blocket, men så insåg vi att det innebär en hel del passande med tider, så istället ringde vi Vejby Loppis och de hade möjlighet att hämta allt på en gång! Snacka om tur! Hela garaget tömdes på nolltid!


I morgon blir jag nog helt klar med allt (inklusive dammsugning av alla böcker...).


 


Vädret är sådär. Temperaturen har sjunkit drastiskt och det har kommit några rejäla regnskurar. Ganska bra väder för mina aktiviteter för tillfället! I morgon ska jag dessutom på mitt första IW-pass på fyra veckor... undrar hur det går...

Av katsura - 29 juli 2012 21:21

I en hel vecka har vi nu städat., skruvat, slängt, burit, flyttat, flyttat igen och rensat - allt på en gång! Trots att vi "bara" ska byta rum flyttar vi hela bohaget (utom köket). Byggdammet har ju trängt in överallt så det måste städas hela tiden...


Idag var vi på IKEA för andra gången på en vecka! Efter flera timmars skruvande var skåpen på plats och då tänkte jag börja flytta in fotoalbumen i dessa. Maken tyckte dock att vi skulle ställa vitrinskåpet på sin plats först. Ska bara...


Vi tryckte in två små mattor under skåpet och drog det över golvet. Det gick som smort... ända tills vi skulle vrida det in mot väggen. Då kollapsade hela skåpet med glas, skålar, dopljusstakar och karaffer...


Vilket K-R-A-S!!!


 


Vi fattade inte riktigt vad som hände, men jag tror den översta hyllan lossnade och då försvann hela stabiliteten...


Vad vi däremot har konstaterat är att vi hade ENORM TUR! Glasväggarna som rasade lodrätt ner hade kunnat skära av oss fötterna och skärsåret jag fick i handleden kunda ju ha blivit djupare...


 


Tur i oturen kan man säga... visst är det sorgligt att mina finaste vinglas och skålen vi fick efter makens mamma gick sönder, men det är ju trots allt bara prylar...


När ska man lära sig att inte "ska bara"...???

Av katsura - 22 juli 2012 23:05

Den 5 juli var vi på

TRÄFFEN

i

Nyköping.


Allsång med bl a

Jimmy Jansson, Nanne Grönvall, Daniel Ganesh

samt

dotterns syssling Jessica, 

som uppträdde med

1000 Miles.

 


Vi var så stolta där vi satt i publiken!


 



 


 

Av katsura - 22 juli 2012 22:48

Äntligen lovar SMHI att det ska bli sommar i veckan. Det är verkligen något att glädja sig åt!


Jag har dessutom "flyttat in" i nya badrummet och det är gott om plats (än så länge...)! Det är också något att gladjas åt!


Jag tänker lite på det Jens Stoltenberg sa i sitt tal idag; att vi ska hedra de döda från Utöya genom att glädja sig åt livet. Det finns så mycket smått och stort att glädja sig åt - bara man ser det... Den här vackra sommarängen kanske...


 

Lillängen, Johannisberg.





Av katsura - 21 juli 2012 23:02

Sommarglädje

 


Frihet


 


Lycka på landet

i

Johannisberg!

Av katsura - 21 juli 2012 21:19

Precis den dagen, som jag och dottern åkte till stugan blev äntligen renoveringen klar här hemma. Nu när vi är tillbaka igen börjar det riktigt roliga - att inreda både dotterns nya rum och vårt förstås.


"Resan" tog längre tid än vi räknat med. Från början var det tänkt att det skulle vara klart den 7 maj, men det blev den 29 juni... Det var drygt och vi  bodde verkligen på varandra, men vi klarade det!


 

FÖRE : det som idag är vårt nya rum var tidigare två smårum - det rosa rummet och det blå rummet...

Badrummet var så litet att man knappt kunde vända sig därinne och det gick absolut INTE att vara där två på en gång...


 

UNDER TIDEN: Rummet skapades av en byggfirma och resten gjorde Robban. Han gjorde vårt förra duschrum för tre år sedan så vi visste från början att det skulle bli bra. därför var det "lätt" att stå ut när det drog ut på tiden pga omständigheter som inte är någons "fel" egentligen.


 

EFTER: Badrummet går i vitt, med ganska stora kakelplattor (20x30 cm) och på golvet är det grått. Jag har tänkt piffa till det med nya röda handdukar. Min stora garderob är jag extra glad över... Rummet blev stort och ljust trots att vi blev tvungna att ta bort ett fönster. Fondväggen har en kulör som hette "Sand". För att slippa fula element lade vi in värme i golvet. Där blev det för övrigt ekparkett. Vi är sååå nöjda!

Av katsura - 20 juli 2012 19:41

Nu är jag hemma igen efter tre veckor utan dator i stugan utanför Nyköping. Det har varit oerhört avkopplande att vara frånkopplad, utloggad och bortkopplad ett tag. Jag har knappt tittat på tv (förutom Barnmorskan i East End och Midsomer Murders...).


Nu är jag dock på banan igen! Bilder kommer snart!   

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards