Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under juni 2012

Av katsura - 27 juni 2012 20:04

Eftersom vi fortfarande lever i vår byggröra med hantverkare, som kommer och går, är det skönt att fly fältet emellanåt! Idag tog  vi vår tillflykt till Café Killeröd, mellan Förslöv och Båstad - ett ställe värt ett besök! Fantastisk utsikt och goda räksmörgåsar... Det fanns dessutom annat gott på menyn, t ex äppelmarängtårta eller Carl Johans chokladtårta, men dessa läckerheter får vi smaka vid ett annat tillfälle!

 

Av katsura - 26 juni 2012 11:29

Temperaturen stiger sakta

(men säkert?)

Man får ju vara glad för det lilla

för det är dessutom

UPPEHÅLL!!!


Därför är dagens joggingrunda avklarad.

Jag som inte har joggat sedan 2004

har kommit igång igen

tack vare dottern.

Det är visserligen inga långa rundor vi tar, 

men det gäller ju att bygga upp, för att undvika skador.


 


Vi har en runda som är ca 3 km

och första gången gången tog det 30 minuter.

Vi har sprungit fem gånger och tiden har blivit

bättre och bättre.

Idag tog det bara 23 minuter, 

så nu är det snart läge att lägga på en kilometer till!

  



Av katsura - 25 juni 2012 21:17

 

Inte ens Chili har lust att gå ut i sommarkylan.

När klockan ringde i morse tittade hon på mig

som om hon ville säga:

"Nej, inte redan. Bara en liten stund till!"


Jag var dock tvungen att gå upp eftersom 

jag hade bokat tid hos Andy

på Hårkompaniet.

Det är rätt skönt att sitta där i stolen, bli pillad i håret 

och få det senaste skvallret från Se och Hör.


Sedan blev det lite shopping!

Det var ju rea på stan.

Dottern mötte upp och det blev en hel del kassar att släpa hem.

Sedan hann vi även med en lunchbuffé på Chai Hong.


Kvällen avslutades med ett IW-pass på Batterifabriken.

Skönt att bli lite varm efter att ha frusit i flera dagar.

Knät fungerade finfint kanske tack vare

Voltarenbehandlingen...


Flyt inte bort alla goa bloggarvänner! 

Efter regn kommer solsken...

...hoppas jag iallafall!

Av katsura - 24 juni 2012 21:00

Sven Jons udde  

mulet

13 grader

  

Av katsura - 24 juni 2012 12:55

Regn, regn, regn och nu har jag dessutom fått ont i mitt vänstra knä. Vid vissa rörelser skär det som en kniv  snett från sidan... Hoppas bara det är något tillfälligt!!!


Maken har precis skjutsat dottern till golfträningen och jag är sååå uttråkad. Jag vill göra något, men har samtidigt inte lust att göra någonting...


 


Nej min själ, nu får jag ta mig i kragen... Jag lägger mig nog en stund på soffan och drar pläden över mig. Jo, så får det bli! 


Ha en skön söndag!

Av katsura - 23 juni 2012 22:43

Matilda Maräng är en ny blogg på blogg.se, som jag rekommenderar. Söt , som maräng, och varierande!

Av katsura - 23 juni 2012 20:36

 

Regnskurar med ca 10 mm regn i varje... det blir med andra ord blött mellan varven! Vi har faktiskt haft lite sol också idag, så jag klagar inte. Dessutom kom de stora tjejerna och Nellie på besök så det har varit en väldigt bra dag för oss alla!

 


Jag har förstått att vädret är lite bättre norrut i landet och jag unnar alla lite sommarväder!

Vem vet...det blir kanske mer sol i morgon? Meteorologerna har inte utlovat det, men de kan ju ha fel! 


Av katsura - 22 juni 2012 14:10

 


Midsommarafton 2012 

...regn...


 


 


Trots hällregn

blev det ändå en liten

midsommarstång...


...och en bukett till bordet!


GLAD SOMMAR!

  



Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards