Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under maj 2011

Av katsura - 31 maj 2011 21:21


Tiden rusar iväg.

Det har varit hektiskt den sista tiden med kalas, betyg,IW-utbildning, olika examensgratulationer, trasig tvättmaskin osv osv.


IW-utbildningen i Malmö (3 dagar) var bra, men det blev lite jobbigt när jag kom hem med flera kilo svettiga träningskläder och tvättmaskinen bröt ihop... Nu har vi dock en ny på plats, så i morgon ska här tvättas, mellan jobb och examensfest i Lund. Ja, visst ja, gräset måste ju klippas eftersom vi åker till landet på torsdag... Dygnet borde vara 48 timmar!

Av katsura - 16 maj 2011 20:33

Några detaljer från Sofiero Classic 2011...

 

BMW - modell äldre. Men visst vore det fint med en liten vas där fram även i modernare modeller?

 

En välputsad Chevrolet...


   ... och ännu mer välputsade fälgar på en Ford Mustang.   

Av katsura - 15 maj 2011 21:23

Idag var det Sofiero Classic, en årligen återkommande bilutställning. Jag är dock mer intresserad av slottsparkens planteringar och den underbara ravinen som leder ner mot Öresund.

   

I ravinen finns det massor av rhododendronbuskar och de äldsta är ca 100 år gamla. Många blommade redan, men jag hade hopppats att fler skulle stå i blom.

Fler bilder kommer i veckan... nu ska jag möta John Blund!  ZZZZzzzZZZzzzzz

Av katsura - 13 maj 2011 13:28

Luften är full av dofter... balsampoppel, hägg och nu även syrénen!

 

Idag var vi på Gångvad hela dagen... en lisa för själen!

  

Pinnån vid Gångvad.

Av katsura - 12 maj 2011 22:15

Att promenera längs Helsingborgs strandpromenad i morgondiset känns nästan som att vara i Nice...

 Vi var där på förmiddagen för fyra tjejer hade planerat och arrangerat en friluftsdag på Gröningen. Det blev bollspel, bad (!!!) och korvgrillning. Tyvärr var ju inte vädret lika varmt som det har varit den senaste veckan och det var arrangörerna besvikna över... men det finns ju faktiskt lite vi inte kan råda över.

Av katsura - 11 maj 2011 19:54


Nu blommar min magnolia, som jag fick av kollegorna när jag slutade i Lund. Den är magnifik och nu hoppas jag även att min nya praktmagnolia också ska trivas hos mig. Den ser tyvärr inte jättepigg ut, men ...


Just nu regnar det lite lätt och det känns skönt eftersom det dämpar allergin en smula och dessutom behövs varenda vattendroppe. Det är kruttorrt i naturen!



Av katsura - 10 maj 2011 21:48


Nu har tulpanen gjort sitt för i år... Vi har haft underbart vackra dagar, men allergin har varit påträngande. Varför ska man alltid må som sämst, när det är som vackrast???

Av katsura - 10 maj 2011 21:38

Under hela hösten och hela våren har dotterns dansgrupp förberett en "Alla-hjärtans-dag"-dans och en juldans. Söndagens vårshow hette "Röd kalender" och alla dansgrupperna hade danser som passade till olika dagar.

 

 

Det var dotterns första år i Aktiv Ungdom, så hon tyckte det var spännande att vara med i vårshowen inför en fullsatt salong! Alla dansarna var jätteduktiga och deras unga ledare var fantastiskt duktiga! Jag är imponerad över deras insats i föreningen.   

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards