Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under augusti 2010

Av katsura - 31 augusti 2010 14:24

PANIK!

Jag blir galen!

Kontakten med omvärlden är bruten.

Facebook ligger nere - det går inte att logga in!

Jag har försökt i flera timmar (känns det som).

Det känns nästan värre än när telefonen är urladdad...

Snacka om i-landsproblem!

Borde jag skämmas?

Nej... jag är snarare tacksam för att det brukar fungera så bra!

Jag får väl läsa en stund.

Först när givaren är död av Anna Jansson.

Men först ska jag kolla om det går att logga in nu...

Av katsura - 31 augusti 2010 09:30

  

Taklök, som fotograferats med makroobjektivet.

Idag har det funkat att gå på foten, med min käcka blå tygsko (   ) så nu kommer jag att bli lite rörligare och kan komma åt fler motiv. Bara daggen har torkat ska jag ge mig ut på upptäcksfärd.


Det kommer mera...

Av katsura - 30 augusti 2010 17:57

  

Fotograferad med  Canon Ixus 750. Okänd sort...

Av katsura - 30 augusti 2010 12:17

  

Sällskap idag.

Stumpan är sjuk.

Skolstartsförkylning.

Halsont.

Feber.

Huvudvärk.

Maken ringde från jobbet.

Han var också krasslig.

Jag mår bra.

Än så länge.

  

Solen skiner,

men det är ganska kyligt.




  


Av katsura - 29 augusti 2010 21:23

  

Det här är första bilden med makroobjektivet som jag har fått låna. En svagt rosa höstanemon. Såååå vacker!


Dagarna har blivit kyliga. Idag hade vi bara 13 grader, men jag envisades med att sitta ute ändå - invirad i en pläd. Jag hoppas värmen återkommer, men SMHI hade tydligen inga större förhoppningar om det den här veckan.   


Med skolan kommer förkylningarna. Dottern kände sig risig när hon lade sig. När termometern visade nästan 38 grader blev hon knäckt. Hon vill verkligen INTE vara hemma, för då missar hon ju såväl svenskan, engelskan, slöjden och fiollektionen... Hoppas det intresset för skolan kommer att hålla i sig.  Jag håller tummarna för att hon skall bli bättre under natten!


Jag önskar alla mina bloggarvänner en trevlig vecka, nu när vi rusar in i september!

Av katsura - 28 augusti 2010 16:28

Nu är jag lite gladare! Jag upptäckte nämligen att det var dags att skörda våra kantareller igen, så det var bara att slänga kryckorna och börja plocka!

  

Vad gör man inte för att få en extra god förrätt till kvällen?

  

Nu sitter dottern och rensar dem... Det vattnas redan i munnen!    

Av katsura - 28 augusti 2010 15:43

Jag skrev nyss ett långt inlägg om barns aktiviteter, men när det skulle sparas försvann det istället.


Nu är jag lite sur och sparar därför tankarna om aktiviteter till en annan dag!  

Av katsura - 27 augusti 2010 10:25

Jag gillar rut, som ger mig möjlighet att få hjälp med städningen nu när jag inte klarar det själv! Just nu är rut här och fixar veckostädningen.   

  


Rosenknopp av sorten HC Andersen. Det är en vackert röd ros, som blommar i mängder hela sommaren. Tyvärr har jag den inte själv (än), men eftersom den klarar sig bra från sjukdomar kommer den nog hamna hos mig också. Bilden är tagen hos mamma i Johannisberg.

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards