Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under september 2012

Av katsura - 29 september 2012 21:50

Tuff vecka.

Har ingen energi.

Jag har ställt tre frågor till mig själv.

Svaret på alla tre är NEJ!

Jag måste agera...

Förändringens tid är inne!

  

Av katsura - 25 september 2012 19:41

Nu är det dags att fälla lite träd hos oss igen.

"Sågbilen" var här idag och tittade på de åtta träd, som jag har märkt ut den här gången.

Nästa vecka kommer han!

Tjohoo!

Varde ljus!


Sedan måste jag få tag på en trädklättrare också.

Ytterligare två träd,

som gränsar till grannen,

måste ner och de kan inte fällas och "Sågbilen" når inte in...


Hua- det blir dyrt...

...men å andra sidan blir helt nya trädgårdsprojekt möjliga!


Regniga vecka-39-hälsningar från Ängelholm!


 

Av katsura - 21 september 2012 20:37

 


Efterlängtad fredag!

Till och med hunden känner av att det är fredagsmys på gång...   


Snart är det Ängelholms kulturvecka

och dottern hoppas på att bli uttagen till att få ställa ut två verk.

Eftersom foto är hennes passion

vill hon välja ut två bilder

till uttagningen.


Gå gärna in på www.matildamarang.blogg.se och

hjälp henne att välja ut två av åtta bilder.


Vi har precis sett ett program om hypnos,

där en kille hypnotiserades till att kunna bli en mördare.

När man ser det på tv känns det mest som fake...

...men det fungerar kanske?

Skulle någon verkligen kunna hypnotisera mig?

Hur vet man om man är mottaglig eller inte?

Spännande. men skrämmande!


Nu ska jag in och rösta och sedan blir det nog en tidig kväll.

Jag önskar alla en regnfri helg!

  


Av katsura - 19 september 2012 20:58

Konferens i Malmö i morgon.

Så skönt med lite miljöombyte!

Gysär13.

Mer arbete,

men utvecklingsarbete är alltid kul!


Min arbetsplats är ganska slimmad i år,

vilket innebär att jag inte har så många kollegor.

Att få lyfta blicken

och träffa kollegor

från andra skolor i Skåne

ger energi.


Faktum är att blotta tanken på att få komma till storstan ger mig energi...hi hi!


Hösten är här och träden börjar ändra färg

och ikväll var det ganska mörkt

redan 19.30!

  

Nacken värker

och jag är trött.


God natt!

ZZZZzzzZzzZZZzzzZZzzzzZzz...


Av katsura - 17 september 2012 21:35

Sedan i våras har jag haft problem med min nacke.

Den blir trött

och ibland liksom knastrar det när jag vrider på huvudet.

Nu har jag kommit på vad det beror på!


Jag har ju progressiva glasögon, 

så jag har alltid en hökställning på nacken när jag läser på datorskärmar.

Elevernas datorer kan jag inte läsa på alls om jag inte tar deras plats i besittning.

Eftersom jag sitter med datorn åtskilliga timmar i veckan är det ju 

inte konstigt  att nacken har tagit stryk!


Jag får nog ta ett snack med chefen i morgon  för att höra om 

det finns möjlighet att få ett par terminalglasögon av kommunen.

Ont i nacken vill man ju inte ha...

  

Av katsura - 16 september 2012 20:13

Helgen har jag tillbringat i Linköping

med kompisarna från studietiden.

Tillbaka till brottsplatsen!


HÄRLIGT med en nostalgipromenad

genom stan,

lunch på torget

och dessutom hann vi besöka det

fantastiska Flygvapenmuséet

i Malmslätt.

Rekommenderas starkt! 


Vi är sju tjejer (tanter... oh no)

som 1988 bestämde att vi skulle hålla kontakten.

De flesta av oss lämnade Linköping snabbt

och är utspridda över halva Sverige,

men 22 gånger har vi träffats!


Vi pratar minnen,

går igenom vad som hänt sedan sist,

äter och dricker gott.

Fantastiskt KUL!


Den här gången gick vi dessutom lös på flipperspel i källaren.

Jag vann stort - snacka om dolda talanger!


 



Av katsura - 12 september 2012 15:50

Vemod när höstsolen lyser blekt över trädgårdslandet hos mamma på landet. 

 

Höstens ankomst

och mörkret som tränger sig på

är inte alls efterlängtat.

Jag känner mig vemodig

och inte alls på hugget.


Jag lyssnar nu på

Just idag är jag stark

med Kenta.

Han är ingen stor sångare,

men jag blir lite glad av låten!

Energigivande utan att vara storslagen...

Av katsura - 11 september 2012 20:22

 


Min gamla dator sjöng på sista versen!

Den överhettades efter att bara ha varit igång en kort stund...

...trots fläkt, som den stod på.

Dessutom har den alltid varit långsam,

så jag var inte så ledsen över att den till slut la av!


Maken köpte en ASUS till mig

och precis när han laddat över allt viktigt,

"dog" min hp.

Allt skedde i grevens tid!

TUR med andra ord!


I helgen var vi på landet och jag hann tillbringa

sex timmar i svampskogen.

Kantareller, svart trumpetsvamp,

trattkantareller och Karl Johan.

Mumma!

Nu är frysen fylld

och trattisarna ligger på tork.

  

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards