Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under februari 2010

Av katsura - 28 februari 2010 12:38

Jag är ordningssam, strukturerad och effektiv därför blev jag lite häpen när jag klev in i garaget idag... Hur kunde det bli så här?  

 

Vi har inte haft inbrott och jag kan inte skylla på någon! Jag har själv orsakat detta kaos i tanken "jag ställer i ordning det sedan". Nu har hela vintern gått och jag ska snart använda mina spannar, mina trädgårdsverktyg och krukor igen... Hittar jag allt ? Det visar sig... 

Av katsura - 26 februari 2010 17:34

Tant Tö har verkligen anlänt till Skåne idag. Med sina +5 grader har hon tagit ett rejält tag i snötäcket, som har krympt avsevärt. Det har droppat från taket och solen sken en stund på förmiddagen. Det är vår i luften, vilket även hördes på

fåglarnas kvitter...  

 

Takdropp...


 

Snön smälter på altanen...


  

Snart borta...    

Av katsura - 25 februari 2010 16:28

...blommade mina trädgårdsirisar under magnolian som hade börjat få stora knoppar. I år är läget helt annorlunda, men snart kommer vårtecknen ett efter ett...   

  

Av katsura - 24 februari 2010 21:08

Dottern har provat på utförsåkning för första gången. Efter en hel dag på Vallåsen (skidanläggning på Hallandsåsen, som för en gångs skull har en riktig vintersäsong) kom hon hem med rosor på kinderna och ett strålande humör. Nu vill hon till Alperna...   

  

Av katsura - 24 februari 2010 14:02

   Nu när det börjar bli ljusare ute vill jag nyinreda mitt hem. Total Home Makeover... men jag får nöja mig med lite nyinhandlade kuddar och gardiner...och nya växter i fönstren. Brudorkidéer är alltid vackra och enkla, så sådana får det nog bli!

Av katsura - 24 februari 2010 14:01

  

  

Av katsura - 24 februari 2010 13:58

Nu får det gärna bli vår för min del. Efter att ha upplevt -28 grader i Eskilstuna i måndags så har till och med jag fått nog av vintern...även om den fortfarande är fantastiskt vacker!

  

Lite uppiggande minipåskliljor.   

Av katsura - 23 februari 2010 21:15

I söndags morse, när vi vaknade, låg hela Eskilstuna inbäddat i ett mjukt lager snö. Jättemysigt, tyckte vi skåningar, men eskilstunaborna var rätt trötta på snön...

  


Men vilken grannaktivitet  det blev! Hela parkeringen var full av grannar när alla skulle skotta ut sina bilar. Det blev så osvenskt på något sätt - alla pratade med alla, de hjälptes åt och  man puttade på bilar som inte ville starta.

Inget ont som inte har något gott med sig!

  


Tur att det var en söndag för man kunde inte ha bråttom, när man skulle iväg...   

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards