Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under maj 2015

Av katsura - 6 maj 2015 15:36

Maj hade kunnat vara en så mysig tid,

men maj är ALLTID stressig.

Jag skulle vilja sitta

med en kopp kaffe

under körsbärsträdet,

men istället sitter jag inne

och rättar

och bedömer,

rättar

och bedömer.


Varför vill Skolverket lägga alla nationella prov just i maj?

På några veckor ska jag hinna rätta 280 nationella prov

samtidigt som den dagliga verksamheten fortgår.

Och livet.

Det finns inte plats för oförutsedda händelser,

men de händer ändå.

  

Jag är trött... och ledsen,

samtidigt som ljuset och grönskan gör mig lycklig.

Maj, du är en härlig månad

trots rättningar,

trots livets oförutsedda händelser...

Sköna maj - VÄLKOMMEN!


Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards