Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under november 2009

Av katsura - 28 november 2009 17:20

Det var fantastiskt novemberväder idag; sol och ca 8 grader. Tyvärr blev inte promenaden så lång för det var mycket som skulle fixas och göras. Därför hann jag inte ta så många bilder som jag hade tänkt mig... Det blev dock en bild på ett skimrande hav!

S-viken  



Hav
Av katsura - 27 november 2009 21:52

Chili och Nellie har haft två underbara dagar tillsammans. De sprang rundor och jagade varandra och brottades tills båda var helt slemmiga i pälsen...

Svartsjukan är dock ett gissel och får den ena mer kel och gos än den andra då mullrar det ur struparna...

Här är de på skogspromenad.

Chili och Nellie  

Varför se åt samma håll när man kan ha utkik både bakåt och framåt?   

Av katsura - 27 november 2009 21:49

Denna alunrot är mitt senaste tillskott i rabatterna. Den är mörk, men ådrig i bladen. En riktig skönhet!

Alunrot  

Tyvärr är bilden inte riktigt rättvis...den är mycket vackrare i verkligheten!

Av katsura - 27 november 2009 21:47

Nellie är en blandras mellan jaktlabrador och bearded collie.

Nellie  

Av katsura - 26 november 2009 20:36


Papegojtulpan  


En mycket vacker tulpan, som tyvärr bara varade en säsong. Kanske var det sorkar eller tulpaner som hittade lökarna? Who knows?   

Av katsura - 25 november 2009 15:00

Vår butik i byn har byggt om! Det har varit rörigt i flera månader och man har fått gott om motion eftersom varorna har flyttats runt i omgångar och man har aldrig vetat var de finns! Men vad gör det  nu när det har blivit jättefint Skrattande?


Förra helgen invigdes den nygamla butiken och rosor delades ut. Tack Källan!

Ros 


Ros    

Av katsura - 22 november 2009 14:44

Min dotter hittade dessa lustiga svampar i skogen, men vi har inte hittat dem i våra svampböcker... Är det någon som Vet vad det är? Tyvärr är bilden lite suddig, men det syns kanske ändå.

Svampar

Tungan ute

Av katsura - 21 november 2009 21:42

Idag räfsade jag löv för sista gången den här säsongen. Tack vare veckans storm finns nu inga löv kvar på träden. De jag inte orkar ta nu, får jag ta till våren, när trädgården ska vårstädas!

Min japanska lönn blev fantastiskt vacker i år...Flört

Japansk lönn  

Mitt favoritträd, näst efter katsuran!

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards