Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under maj 2010

Av katsura - 6 maj 2010 12:02

  

En blyg liten tusensköna i gräset. 

Av katsura - 5 maj 2010 09:54

  

Hasseln för en vecka sedan... nu är bladen något större.

Av katsura - 5 maj 2010 09:40

     


Igår var det dags för det årligen återkommande Kalvinknatet i Hembygdsparken i Ängelholm. Dottern har deltagit varje år sedan åk 1 men i år höll vi på att missa evenemanget för skolan skickade inte ut några anmälningslappar, som de brukar. Som tur är kan man efteranmäla sig, så dottern bestämde sig igår eftermiddag att delta i år igen. Tyvärr kunde jag inte vara med och heja och det var maken som fick låna kameran...

  


Upploppet - full fart mot mååål!   

Av katsura - 4 maj 2010 13:09

  

Bokollon,  som sitter kvar samtidigt som de nya knopparna gnistrar och väntar på lite mer värme så att de kan brista!

Av katsura - 3 maj 2010 11:17

Frukost - serverades av maken.

Duscha - (jag känner mig som uppfinningarnas moder). Tackar Jysk för en billig stol i plast.   

NST - Nordvästra Skånes Tidningar (läste t o m sportbilagan   )


Facebook - några nya inlägg.


Farm Ville - skördat, planterat och gödslat hos grannarna. Kan jag inte ägna mig åt trädgårdsarbete på riktigt får jag väl göra det artificiellt.  


Bloggplatsen - la in "fjäderstaketet". Surfade runt på olika bloggar.


Boktjuven av Markus Zusak (se boktips från förra veckan). Grymt bra!


Tupplur- en timme (Yes!!!) Irriterade mig på en kurrande duva, men nu har jag insett att duvkurret kommer från datorn. Vad kan det vara?   


Bryggt en kopp kaffe  - sedan var det dags för uppfinningar igen. Det är inte så lätt  att förflytta sig med en kopp kaffe i handen OCH kryckor.


Bloggplatsen - skriver inlägget "Att tillbringa en dag med foten i högläge".


Klockan har hunnit bli 11.30 -pip. Undrar hur resten av dagen kommer att se ut?


Låt mig gissa: Servicegubben från Öresunds Kraft kommer kl.13, dottern kommer kl.14.30, släppa ut Chili på tomten, äta lunch (njae det är överflödigt...), kanske hämta posten i brevlådan, ringa 55+ om städhjälp etc etc. Det finns med andra ord en hel del saker att pyssla med.


Ha en go´dag alla bloggarvänner. Jag ser fram emot nya inlägg att läsa!

  

Av katsura - 3 maj 2010 09:18

Ända sedan i vintras har jag sett ett märkligt "fjäderstaket" nere vid stranden. Först trodde jag att det var småbarn som hade lekt lite, men "staketet" har expanderat och blivit längre och längre och mer omfattande. Det mest fantastiska av allt är att det har fått stå kvar utan att vandaliseras. Någon plockar alltså fågelfjädrar, sticker ned dem i sanden och skapar små "fjäderstaket".   

  

Av katsura - 2 maj 2010 14:49

  

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards