Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under januari 2012

Av katsura - 29 januari 2012 19:03

Eftersom jag inte har orkat så mycket idag blev det lite ny färg på naglarna. Gammelrosa bakgrund med svart graffitifärg över. Jag blev ganska nöjd, men oj vad mina händer ser gamla ut när man ser dem på bild!!!


 

Av katsura - 29 januari 2012 13:52

 

Av katsura - 27 januari 2012 16:27

Har varit hemma från jobbet idag och det har varit skönt, men det hade ju varit roligare om man hade varit frisk!

Jag har legat på sängen och lyssnat på musik, räknat pulsar och lyssnat igen. Nu har jag nog hittat alla låtarna till mitt nya IW-pass. Spotify har verkligen revolutionerat mitt musikletande!!!


Nästa steg är att pinna låtarna, sedan köpa dem, lägga in dem i Mixmeister, mixa ihop passet, lägga till positionerna, träna in det, bränna skivan och sedan är det klart. Det är med andra ord några timmars arbete till.


Jag har även lyssnat på musik som gjort mig nostalgisk. Man hittar ju allt på Spotify. På grund av nostalgin lägger jag idag in lite gamla bilder:




Här sitter jag på restaurang någonstans i närheten av Laguna Beach. Året är nog 1982 och jag har röda byxor... och megastora glasögon!

Nästa bild är yngre men har några år på nacken. Den är från 2005, när vi hade bott här i ett år och jag hade mullat till mig rejält av att köra bil till jobbet...

   


Det är jag och mina kollegor som var på Råbocka med eleverna i juni månad. Vi hade hoppats på lite bad, men vi frös rejält!

Av katsura - 26 januari 2012 20:39

Maken har ju varit dålig hela veckan och i morse var det min tur. Vaknade med halsont. Feber hade jag däremot inte så jag pallrade mig iväg till jobbet med F&S funktionärslista under armen. Det gällde ju att snabbt hitta en ersättare till kvällens IW-pass. Kl. 8.10 hade en tjej tackat  ja - TACK TACK!


Som tur var slutade jag tidigt idag, så jag kunde komma hem snabbt. Chili och jag gick en runda vid havet och förvånades över det låga vattenståndet. Jag har nog aldrig sett att det har varit så lågt (och vid adventsstormen var det högre än någonsin...). Märkligt att det kan skifta så...


 


Resten av dagen har jag tillbringat på sängen och jag skulle ljuga om jag sa att jag känner mig bättre. Det går åt helt fel håll...   

Hav
Av katsura - 22 januari 2012 20:31

På väg till dagens träningspass insåg jag att det hade blivit kanonhalt på kort tid. Man blir lika överraskad varje gång, trots att det är väntat den här årstiden...


Det blev ett tufft pass och jag hade massor av energi (jag har fortfarande inte smittats av min sjuka make...) och när jag kom hem tog jag hunden på promenad. Stjärnklar och kallt! Det var faktiskt ganska mysigt...


Nu väntar jag in den nya tv-serien Äkta människor. Jag hoppas den är sevärd, för det är alltid skönt att ha något bra att se på söndagar. De kvällarna är extra lämpade för en soffplacering.  


Helgen har gått alldeles för fort, som vanligt, men den har varit bra på sitt sätt. Jag har sett dokumentären Auschwitz inför fredagens temadag, fått bort en rödvinsfläck på en vit duk (galltvål är fantastiskt bra!), jag träffade tjejerna från F&S i fredagskväll, har skämt bort maken med frukost på sängen och så har jag unnat mig en stor skål med lösgodis (det var ju extrapris på ICA Källan!!!).


Nu har blommorna från makens kalas vissnat, men denna ros finns kvar i mitt bildarkiv...




Jag önskar alla en skön vecka!  

Av katsura - 21 januari 2012 19:24

För ett par veckor sedan upptäckte vi att det stod en utbrunnen bil längs vårt promenadstråk...

Ägare?

Stulen?

Varför har den brunnit?

Hur länge ska bilkadavret stå kvar?

Den blåvita polistejpen fladdrar i vinden när vi vandrar förbi och man kan inte låta bli att fundera kring hur länge den ska stå där...

Vems ansvar är det att den forslas bort?

Vem bekostar en borttransport?

Tur att man har något att fundera på ibland...


 


Av katsura - 21 januari 2012 15:42

...skrev  Lotta på Facebook och jag håller verkligen med henne! Jag hade hoppats att vi skulle slippa snömöget den här vintern. Dottern och jag gick ut på långrundan precis när det började och det var blött och svinkallt. Förutom snöblandat regn blåser det kuling, vilket är en högst oangenäm kombination. Man får väl vara glad över att det är första gången det snöar i vinter...


Vi gav oss inte, trots ruskvädret, utan gick hela rundan, så eftermiddagen har vi tillbringat på soffan, med gott samvete. Tyvärr kunde inte maken följa med för han låg nedbäddad med hög feber och kraftig snuva. Nu är det väl bara en tidsfråga innan jag också kroknar, men än så länge känner jag migg pigg och kry.


 


Ikväll blir det sushi, vilket har stått på önskelistan ända sedan jullovet. Gott ska det bli! 

Av katsura - 17 januari 2012 18:17

Jag tillhör  en lycklig skara som väldigt sällan har huvudvärk. Jag har nog aldrig haft riktigt ont i huvudet egentligen.


Min dotter däremot lider ofta av kraftig  huvudvärk och igår sa hon att hon såg konstigt innan huvudvärken bröt ut, precis som om hon hade bländats av en fotoblixt och när hon läste uppgiften i skolan hoppade texten omkring. Jag har förstått att migrän kan yttra sig på många olika sätt. Hur känns det och vilka symptom kan förekomma? 


Jag kan tänka mig att det finns många i  bloggarvärlden som har erfarenhet av migrän, så berätta gärna! 

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards