Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under april 2014

Av katsura - 18 april 2014 21:18

Jag har inte sett vilda blåsippor på flera år.

Därför blev jag glad, 

då jag hittade några försynta sippor

bland eklöven i backen hos pappa.

 

Eskilstunavistelsen blev kort och hektisk,

men vi hann det mesta på pappas att-göra-lista.

Jag insåg dock att han har blivit så gott som blind...

Han har visserligen sagt att synen hade blivit sämre,

men det var en lätt underdrift!


Han bor fortfarande hemma,

och har hjälp från hemtjänsten.

Han var så nöjd med "flickorna" som är så snälla och hjälpsamma!

TACK hemtjänsten i Eskilstuna, som gör så att min pappa kan bo hemma ett tag till!


När jag kom hem igår var alla våra nya fönster på plats!

Helt fantastiskt - vilket lyft det blev!


Jag hoppas på sol  i morgon

och att den utlovade värmen kommer.

Det kliar i  mina trädgårdsfingrar...


G L A D  P Å S K!

Av katsura - 14 april 2014 17:48

Nu skiner solen,

men tidigare idag har det varit mest ruggigt.


 

Att doppa huvudet under vattnet är förvisso inte så lockande

men jag hade gärna dragit täcket över huvudet...

Allergin gör mig så T R Ö T T!!!


Nu har jag förberett för våra nya fönster.

När jag kommer hem från Eskilstuna

är det klart!

(hoppas jag)


Av katsura - 13 april 2014 20:07

Det är inte varje dag man skriver en argumenterande text.

Den här helgen har jag ägnat över tio timmar till just exakt det.

Tio timmar

och jag är fortfarande inte nöjd...

...men känner jag mig själv,

så blir jag aldrig det!


Om två veckor

får jag in det sista materialet jag behöver,

och tanken är att jag då "bara" skall lägga till lite kompletteringar!

Nu ligger den iallafall i malpåse några dagar,

där den förhoppningsvis "ligger till sig"

som en god pajdeg!


Belöningen blev en liten skål med...

 

..just det - G  O  D  I  S  

(och en välförtjänt tupplur)


Nattsömnen har påverkats negativt den sista tiden,

för detta har oavbrutet malt i huvudet.

Nu blir det nog lättare att koppla av emellanåt

eftersom det första utkastet faktiskt är nedpräntat!


Vad är det då jag skriver?

Jo, jag har sökt en tjänst

och utifrån olika granskningsfrågor

ska jag argumentera kring hur jag tänker, hur jag gör och varför...


Flera gånger har jag ifrågasatt mig själv.

Varför utsätter jag mig för detta?

Som om jag inte hade tillräckligt på agendan ändå?

Svaret är enkelt...

Jag gillar den här typen av utmaningar,

men jag gillar inte att misslyckas

och därför blir pressen alldeles för hög.

Prestationsångest...helt enkelt!


Jag försöker att se det som en fortbildning,

något som kommer att ge mig svar på vad jag behöver förbättra.

Får jag inte tjänsten

är det nog inte heller meningen att jag ska ha den.

     

Mitt i all stress

har vi iallfall hunnit boka en resa till London.

Bara jag och maken.

Jag har inte varit i London sedan 1996,

så det är på tiden!

  

På tisdag far jag norrut

för att ta hand om farsgubben lite.

Han har gjort en lång att-göra-lista,

så det blir bråda dagar.

 

Jag önskar er alla en skön påskvecka!

  

Av katsura - 6 april 2014 20:21

Ovanligt tidig premiär

och kanske därför lite extra god.

Karre´i all enkelhet

med potatisgratäng och grönsallad.


Har hunnit rensa lite ogräs,

shoppat på Väla

(dottern shoppade...)

och jobbat.


Nu ska jag ta mig ett stärkande bad

och

sedan läsa

Allt om Trädgård.

DET ÄR JU VÅÅÅÅÅÅR!

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards