Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under juni 2012

Av katsura - 21 juni 2012 19:07

Sommarsolståndet idag...

och jag som knappt har hunnit förstå att det är sommar.


Första lediga veckan har varit hektisk,

men det gäller ju att hålla igång

medan man har farten uppe!


Jag har bl a storstädat kylskåpet

(och det var intressant...)

Det är en sådan sak som har hängt över mig i evigheter

men som det aldrig är läge för...


Igår var jag på min gamla arbetsplats

i Lund

och firade av en av mina fd kollegor som nu går i pension.

Det var verkligen kul att träffa gamla kollegor igen!   


Idag hann jag känna av att det faktiskt var varmt

och   !

Eftersom min torktumlare är trasig  blev jag extra glad åt

torkvädret! 

Något dopp i havet har det dock inte blivit...än...


GLAD MIDSOMMAR!

Av katsura - 13 juni 2012 21:47

I kväll fick jag äntligen tid att plantera sommarblommorna som jag köpte i helgen.

Härligt pyssel efter hektiska dagar.

Ibland tror man att det ska bli lugnt när eleverna har fått sommarlov,

men icke...

I måndags satt jag till kl. 00.30 med schemat

för nästa läsår.

Körde på patrull och fick göra om allt dagen efter... men då blev det bra!

Nu ska det synkas, med resten av gymnasieskolan...


Att plantera var både avkopplande och rogivande.

Solen kom fram och värmde min frusna lekamen.


Lite jord under naglarna

gör gott

ända in i själen!


 

Av katsura - 13 juni 2012 21:14

Chili är ingen hundmatsälskare. När hon var valp köpte vi bara superfint och superdyrt foder på djuraffären, men det dög inte. Nu har vi provat allt; Vov nötkött, Ceasar, Icas, Willys, Royal Canin, Frolic (små och stora) etc och allt är spännande och gott några dagar, men sedan står maten oäten igen...


Idag förstod jag varför. Den lilla lyxliraren gillar glass och allt annat som vi vill äta.   


 


Kolla in stilen, med benet lite nonchalant hängande över kanten... Det är svårt att inte älska henne!

Av katsura - 10 juni 2012 22:07



Tulpan från Sofiero

får pigga upp den här kalla, regniga

junidagen?


Vart tog sommaren vägen?

 

13 grader den 10 juni = TRIST


Var och inhandlade

sommarblommor till mina krukor,

men det blev ingen plantering

idag...

Det är kanske lite

VARMARE

i morgon???


Ny vecka = nya upplevelser!

HAVE A NICE ONE! 

Av katsura - 8 juni 2012 22:17

Skolavslutningen hedras med en liten allium.


 

Av katsura - 8 juni 2012 16:48

På sexornas dag var dottern utkädd till en byggarbetare och snusade kaffefilter...

Hon har verkligen klart för sig

hur en byggare ser ut...hi hi! 

Av katsura - 6 juni 2012 20:57

Jag har fått några svar på min förfrågan i det förra inlägget. Förslag på den blå är vallört och att den  innehåller valeriana, (så, Inger,  det stämmer nog att det är en gammal medicinalört!)


Den andra har föreslagits heta älgört. Jag har googlat på älgört, och den är lik, men jag tror ändå inte att det  är den... Det kanske blir lättare att artbestämma den när den blommar!   


Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards