Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under januari 2012

Av katsura - 3 januari 2012 20:28

Jaha, då  är det dags för blåst igen. Det är alltid lite nervöst med tanke på våra stora träd... Vi blev ju av med ett träd i adventsstormen och för varje träd som försvinner ändras ju förutsättningarna för dem som står kvar... Natten blir nog "spännande"!


Än så länge blåser det inte nämnvärt, men det har regnat konstant hela dagen. Vädret är verkligen inte upplyftande... 


Jag har tänkt tillbaka på 2011, vilket var ett tufft år på många sätt, men det absolut bästa som hände då var vår helikoptertur över Grand Canyon. Det var en väldigt stark upplevelse, som jag aldrig kommer att glömma! Ja, hela USA-resan är minnesvärd och den skapade mersmak.   


 


2012 har börjat bra. jag har ringt samtal, som jag borde ha ringt för länge sedan, jag har kopplat av,  rensat garderoben,  tränat regelbundet,  sovit länge på morgnarna och jag har känt mig utvilad, avstressad och positiv (kors i taket!). Det här året ska bli ett bra år och nu börjar vi se fram emot vår kommande resa...


För ett år sedan bokade vi resan. Det kändes som en evighet, men nu är vi snart där. Två veckors sol, bad och kultur i Thailand.   

Av katsura - 1 januari 2012 17:32



Årets första dag skålades in

och fyrverkerierna smällde.

Vi är stolta över lilla Chili

som inte är rädd för smällarna,

trots att hon är rädd för

så mycket annat.


I morse sov vi ända till kl.10

och utanför fönstret

öste regnet ner.

Inte ens Chili pockade på att få 

slå en drill...


Efter vår dagliga långrunda

började vi rensa våra garderober.

Jag är så nöjd, med utrensningarna. 

Men det var inte lätt...

Eftersom jag har krympt

hängde det alldeles för mycket 

för stora kläder.

Röda korset nästa!


Jag kom även till insikten att jag INTE

behöver köpa träningsstrumpor

eller svarta nylonstrumpor i diverse tjocklekar

på säkert två år.

Nu känns det som jag har lite koll

på lådor och hängare!


Jag är också GLAD för att jag hade LUST att göra detta.

Jag hade ENERGI!

Det måste betyda att jag har lyckats

vila upp mig i mellandagarna.


Här kommer  lite ljus i vintermörkret...


   

Härmed önskar jag alla, inklusive mig själv,

ett riktigt

GOTT NYTT ÅR

2012

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards