Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under augusti 2010

Av katsura - 26 augusti 2010 18:30

                                        Iceberg

Av katsura - 26 augusti 2010 11:31

  

Igår kom man "äntligen" igenom Hallandsås, ett projekt som tog 12 år längre och som kostade 9 miljarder mer än beräknat. Projektet har följts av skandaler från början till slut. "En lång och tuff resa. Det är en stor dag" konstaterade Francois Dudouit, produktionschef på Skanska-Vinci. (NST 2010-08-26) Ja, för dem som har arbetat med projektet är det kanske en stor dag, men hur känner sig alla som har drabbats av projektets negativa konsekvenser?


Är den verkligen värd sitt pris?

Av katsura - 25 augusti 2010 15:14

JA!

Vädret var mycket bättre i juli än idag...  

  

Detta känns deppigt tycker jag... 

Av katsura - 25 augusti 2010 10:46

  

Dagliljan får pigga upp mig idag. Blåsten från igår håller i sig och min trädgård ser nästan ut som en smärre krigszon, av alla nedfallna grenar och löv. De hårda regnskurarna slår ner allt som eventuellt blommar fortfarande.   


Trädgården har inte riktigt fått den rätta skötseln i sommar, men jag har stora planer för nästa säsong. Bl a ska jag försöka skapa en rosenpergola och tipsades i dagarna om en stark, livskraftig klängros som heter American Pillar. Den är enkelbladig, blommar länge och har en mörkrosa färg.


Jag vill också anlägga en bred rabatt mot gatan på framsidan av tomten. I vintras tog vi ner två tradiga tallar där och nu vill jag få lite snyggt för förbipasserande att titta på. Bl a tänker jag mig rosa hortensior, syrénhortensior, vårlökar och marktäckande funkior.


När allt kommer till kritan blir det aldrig som jag först planerat, för väl på plantskolan ser jag så mycket fint, och vips så har jag tänkt om. I år har jag tyvärr inte varit på min favoritplantskola en enda gång... av ren självbevarelsedrift... MEN jag laddar för våren 2011!!! Då blir det dyrt   !

Av katsura - 24 augusti 2010 20:58

  

Av katsura - 24 augusti 2010 13:24



Idag har jag äntligen förstått storheten med Spotify! Vilken guldgruva!!! Jag har lyssnat på ny och annorlunda musik hela dagen. I längden blir man ju trött på RixFM. Jag har hittat artister som Lady Antebellum, Tina Dico, Safri Duo  m fl. Härligt!


Av katsura - 24 augusti 2010 09:53



Idag känns det som om hösten redan är här. Himlen är grafitgrå och kulingvindarna ruskar om rejält i trädkronorna, Det är alldeles för tidigt, med höstrusk. Jag vill ha en lång, ljummen sensommar... men det kan ju ändra sig snabbt!  


I går kom en kollega hem med ett macroobjektiv, som jag kan låna ett tag. Bara jag får lite bättre balans ska jag ut och testa häftiga närbildsmotiv.    TACK Maria!


Annars händer det inte mycket här hemma. Vi har fortfarande inte hört något från EM möbler, men jag avvaktar någon dag till innan jag ringer och trycker på.


Blås inte bort mina vänner och se till att vara varma om fötterna när ni ger er ut i höstrusket!

Av katsura - 23 augusti 2010 11:35

  

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards