Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under augusti 2013

Av katsura - 11 augusti 2013 20:26

Första jobbedagen avklarad!

Tänk att det är skönt med helg efter bara en endaste arbetsdag!


Vi gästades av G och G,

från Kalmar.

Vi träffades i Afrika i mars

och detta blev ett kärt återseende.


På Lingvallen har det varit VW-möte.

Luftkylda bubblor.

Jag tror aldrig det har passerat så många folkor på en helg!


 

Nu har bubblorna åkt hem till sitt,

kalmariterna har återvänt till Öland

och jag tänkte få ordning på träningsformen igen,

efter semestern...


Jag valde dagens jympa medel med Rebecka.

Kul pass!

Jättebra musik!

Åh, så skönt att anstränga kroppen!

Tills det sa pang i vaden efter 40 minuter...

  

...där tog passet slut för min del!


Nu har jag smort in stället med Voltaren,

men det känns inte bättre precis,

snarare tvärt om!


Får nog skicka ut maken till lekstugan,

för där ligger kryckorna... ifall!


Ha en god vecka, folks!

Av katsura - 8 augusti 2013 19:45

Sista semesterdagen.

23 mm efterlängtat regn.

Vi har haft fd grannar på besök.


Trots regnet

kunde vi ta oss ett dopp vid bryggan.

Vattnet låg spegelblankt.

21 grader i luften och 22 grader i vattnet.


 

Kullen låg helt täckt i regndis,

och känslan var lite magiskt.

Tystnaden, regndroppandet och gamla goda vänner!


I morgon börjar allvaret!



Hav
Av katsura - 4 augusti 2013 21:37

Hemkommen från sista turen till stugan,

för den här sommaren.

Det känns alltid lika vemodigt...


Nu går jag mot sista semesterveckan,

även det är lite vemodigt,

men det ska bli spännande att börja på nytt jobb!

Nya kollegor, nya elever och för mig nya kursplaner och betygsystem.

Nytt, nytt, nytt!

HÄRLIGT!

På fredag drar jag igång!


 

Jag har fortsatt öva på att ta bra bilder med mitt makroobjektiv.

Det går inte så bra,

men den här lavendeln är jag nöjd med!


Jag önskar alla en go´vecka!


Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards