Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

Jordbävning, IW och ett nytt besök på IKEA

Av katsura - 7 augusti 2012 21:54

Igår vaknade vi abrupt kl 05.00 av att det dånade och hela huset skakade. Dottern kom inrusande för andra gången och vi trodde först att det var tåget som hade spårat ur... Det var en kuslig känsla att uppleva ett skalv på 4,4 på Richterskalan igen. Det är ju bara fyra år sedan det hände förra gången...


Precis en timme tidigare var dottern inne hos oss för hon hade väckts av en märklig mardröm. Jag satt hos henne en stund och hon berättade att det hände konstiga saker med huset i drömmen och att det slog blixtar. Vi tände lite lampor och somnade om.


Man kan nästan tro att hon hade en föraning eftersom det faktiskt hände konstiga saker med huset... Mamma och U som sov i gäststugan märkte ingenting och de var lite snopna över det!


IW-säsongen har börjat igen och jag har faktiskt lyckats bibehålla konditionen under semesteruppehållet. nu har jag lett både bas- och medelpass och känner att jag är på G. Det ska bli kul att börja leta låtar till nya pass! Tur att jag köpte Scullcandylurar idag så jag kan lyssna på musik utan att störa  resten av familjen!


Tredje besöket på IKEA på två veckor blev lite billigare än de andra. Det  blev nya vinglas (de andra rök ju med när vitrinskåpet rasade...), en fåtölj, sängöverkast och kuddar (men dem handlade vi på Åhléns). Nu börjar det bli fason på dotterns rum också. Den blå plastklockan på väggen måste vi nog byta ut ser jag. Den matchar inte alls!

 


Jag önskar alla en trevlig morgondag!

 
 
Inger

Inger

8 augusti 2012 07:21

Ja det måste vara en skrämmande upplevelse, dessutom har jag trott att jordskalv var en omöjlighet i Sverige.

Kul att inreda, snyggt blev det!

kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

 
MatildaMaräng

MatildaMaräng

8 augusti 2012 12:17

Svar: Tack mamma! ♥

http://www.matildamarang.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av katsura - 30 juni 2017 15:41


Semester och ledighet regn och rusk golf och läsning trädgård och träning.   Jag har inte varit inne på bloggen på flera år och minns knappt hur det fungerar. Användarnamn och lösenord var de första gåtorna som skulle lösas.   Vädre...

Av katsura - 6 maj 2015 15:36

Maj hade kunnat vara en så mysig tid, men maj är ALLTID stressig. Jag skulle vilja sitta med en kopp kaffe under körsbärsträdet, men istället sitter jag inne och rättar och bedömer, rättar och bedömer.   Varför vill Skolverket l...

Av katsura - 18 februari 2015 16:25


Sportlov 2015. Tjocka moln, så ljuset kommer knappt igenom, blåst och nu även regn!   Det är inte läge för att fotografera utomhus.   Inte ens läge att VARA utomhus. Visset väder med andra ord...     Jag är ju svag för ...

Av katsura - 11 januari 2015 18:33

Först kom Alexander, som en liten västanfläkt. Därefter kom Svea och ruskade om lite grann, och nu kom Egon med full kraft!   Under natten var det svårt att sova när orkanvindarna slet i huset. Alla träd står dock kvar, men det hö...

Av katsura - 6 januari 2015 20:37

Nu är festligheterna  och ledigheten slut för denna gång.   Julpyntet får stå kvar till helgen för i morgon är det jobb på schemat igen.   Folk säger ju att man behöver mindre sömn när man blir äldre, men jag älskar sovmorgn...

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards