Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under april 2012

Av katsura - 20 april 2012 22:02

Bilden tillägnas Nuärjagsnartmormor.  




Stadsparken i Ängelholm 2012-04-19   

Av katsura - 20 april 2012 21:52




Det är fredag och idag är det åtta veckor sedan vi kom hem från Thailand.

På flygplatsen i Phuket köpte vi orkidéer

och några av dem blommar fortfarande!

Verkligen en god investering! 


Det är fredag och arbetsveckan är slut.

Jag avslutade med en timme

Hos Gerda.

Helkroppsmassage är en bra start på helgen.


Det är fredag, vilket innebär att det är lördag i morgon.

Lördag betyder "shoppingdag-med -friskistjejerna-i-Lund"

Det ska bli såååååå mysigt.

Jag önskar alla en riktigt go´helg!

Av katsura - 19 april 2012 21:03


Tulpaner, tulpaner, tulpaner

de är alltid lika vackra,

även när de nästan är utblommade!

Dessa har stått en hel vecka och det gillar jag!


Energin börjar ta slut så här i slutet av veckan,

så familjen fick välja på kinarestaurang eller blodpuddig...

Det var ett smart drag och Gold Dragon  

fick mest röster.

(Det var bara Chili söm röstade nej eftersom hon inte fick följa med...)


När vi kom ut från restaurangen och gick igenom 

Ängelholms enorma (ha ha) stadspark

upptäckte jag att de japanska körsbärsträden

nästan blommar!

Lycka!

Av katsura - 15 april 2012 20:58



Lilla minstingen fyller fyra år idag, på Sveriges vanligaste födelsedag!

Hon firades med frukost på sängen och födelsedagssång.

Det finns ingen som älskar "Ja, må hon leva..." som hon. 

 

Grattis lilla gumman! 

Av katsura - 9 april 2012 14:53

Eftersom vi har hantverkare här hemma är det lite si och så med städningen, men idag skulle iallafall maken göra slag i saken och dammsuga. först fick vi flytta vitrinskåpet, som för tillfället står framför dammsugaruttaget (vi har centraldammsugare). När han väl lyckats få i slangen sög dammsugaren bara på halvfart. Det var uppenbart att något satt i röret! 


Då började pillandet, petandet och det gick inte att få ut någonting. I två timmar har han kämpat och precis nyss gick jag fram till dammsugarröret och sa lite käckt: "Kan man inte slå ut det på något sätt...eller skaka?" Så skakade jag på röret och ut ramlar ett limstift... Hur i hela friden har det hamnat där?


Slutet gott, allting gott och nu känns det som vi har tjänat massor av pengar eftersom det ett tag verkade som om vi skulle bli tvungna att köpa en ny dammsugare (den blev lite överhettad ett tag och la av helt...).


 

Av katsura - 9 april 2012 14:40

Kylskagen påskhelg i Tunaberg. Långfredagens snöoväder var inte så mysigt, men allt ont för något gott med sig.





Made by Nature    

Av katsura - 4 april 2012 15:58

Redan 8.45 var jag redo med räfsan och sex timmar senare hade jag fyllt hela släpet med eklöv och pinnar. Vädret har varit toppen och jag har njutit varenda sekund. Trots kylan är det vår i luften och en och annan tusenfoting har jag hittat bland löven.

Dagens bild kommer dock inte från dagens arbete. Den tog jag i Thailand efter ett riktigt skyfall...



Dagens stora Ängelholmsnyhet är väl att Rögle har avancerat till Elitserien. Själv är jag ganska likgiltig, men det är ju kul för alla trogna supporters och för spelarna förstås.


Påsken närmar sig med stormsteg, men i år blir det inget påskpysslande för min del. Huset är i en enda röra och dessutom tar vi en tur till stugan några dagar...


GLAD PÅSK till alla! 

Av katsura - 3 april 2012 16:02

För första gången på länge har dottern och jag varit på en shoppingrunda i stan och ekiperat oss inför våren (som i och för sig känns långt borta, men förr eller senare kommer den ju...).




Jag fick en trevlig blus, modell längre i blått och vitt. Den ska vara lite skrynklig och det gillar jag. Allt som slipper stryklas är en hit!  En beige kofta slank också ner i påsen. Det blev inte billigt, men jag hade faktiskt en kupong på 100 kr och dessutom hade butiken påskrabatt. Man fick välja en ballong och i den låg en lapp som talade om hur många procents rabatt man fick på en vara. Så båda plaggen blev iallafall billigare...  


Tänk att lite shopping skapar mersmak. Egentligen behöver jag ingenting, men jag är sugen på en ny vårjacka, snygga byxor, nya jeans och så vidare...


Dottern blev glad för nya, beiga byxor, fräscha Converese och en flickig top. Nu är vi redo för våren!


PS Dottern har tagit bilderna.

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards