Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under mars 2012

Av katsura - 10 mars 2012 14:40

Internationella kvinnodagen är en bra dag; alla kvinnors dag och i synnerhet min dag! Torsdagen var dock lite hektisk så vi har firat mig idag istället, med frukost på sängen. Chili älskar födelsedagar, speciellt när man sjunger och hon vill alltid vara i centrum vare sig det är hennes dag eller ej.




Tidningen, frukosten och hunden. Kan det bli mysigare?  

Dessutom fick jag världens godaste parfym Jean Paul Gaultier "Classique", en snygg jeansjacka och teaterbiljetter till "En midsommarnattsdröm".


Av Matilda fick jag födelsedagskuponger t ex tre diskmaskinstömningar, en fotmassage på 5 minuter, en manikyr, fem valfria helgdukningar, valfri trädgårdshjälp, en dammsugning, tre frukostförberedelser, två middagar, matlagningshjälp vid fem tillfällen, samt tre nödinköp på ICA!   

Av katsura - 6 mars 2012 21:00

Nu är vi hemma igen efter två underbara veckor i Thailand. Vi är solbrända och har många vackra minnen av härliga upplevelser med oss. Den starkaste upplevelsen var nog Tachai, en riktig paradisö, dit vi åkte för att snorkla. Det var som att simma i ett akvarium... Vattnet var kristallklart, sanden var vit och finkornig och havet vimlade av färgranna fiskar!






Närmare paradiset kan man knappast komma! Det var alldeles...alldeles underbart!


Naturupplevelserna var många. Förutom Tachai var vi vid Lumpee Waterfall och ThonPhrai Waterfall. Helt ensamma vandrade vi i djungeln och just nu önskar jag att jag hade ett ljudklipp att lägga in, men jag får försöka att iallafall leta fram ljudminnet i huvudet.




Lumpee eller Lampi (det stod lite olika på olika skyltar...)       

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards