Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Två dagar utan "måsten"

Av katsura - 28 december 2011 16:14

Igår morse åkte mamma och U hem till Eskilstuna efter att ha firat hela julen hos oss. Vi har promenerat mycket, varit på musikgudstjänst i kyrkan, spelat Rappakalja och Plump, samt bara tagit det lugnt. Vi har med andra ord haft en perfekt jul!


Sedan de åkte har jag inte haft några "måsten" och jag har definitivt inte gett mig ut i mellandagsträngseln! Maken och jag har promenerat mycket, varit på jympa, klippt och tvättat hunden, läst tidningarna noga och surfat runt lite i cyberrymden. Vi har inte ägnat någon tankeverksamhet åt mat utan plockat av det som finns i kylen... Så skööönt!


Inga "att-göra-listor", inga tider att passa, inget som måste planeras = nu laddar jag batterierna på riktigt!




Egentligen borde man börja planera nyårsafton och man borde bjuda in massor av gäster och vi borde planera makens kommande nollekalas, men nu gör vi inte vad vi borde utan vad vi vill! Vi vill fira nyår hemma i lugn och ro och därefter ska jag planera makens kalas!


Så får det bli  .   

 
 
Ingen bild

Annika

28 december 2011 17:59

Låter toppen! Du är klok! Önskar er ett gott slut och ett gott nytt år! Kram Annika

 
Inger

Inger

28 december 2011 19:57

Samma här, tagit det lugnt ... skulle behöva göra mycket men gör det inte ... bra va?

kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

28 december 2011 19:59

så här ser det ut här också! Just nu regnar det ... vi har haft en grön jul, blåst, blåst och blåst!

kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av katsura - 30 juni 2017 15:41


Semester och ledighet regn och rusk golf och läsning trädgård och träning.   Jag har inte varit inne på bloggen på flera år och minns knappt hur det fungerar. Användarnamn och lösenord var de första gåtorna som skulle lösas.   Vädre...

Av katsura - 6 maj 2015 15:36

Maj hade kunnat vara en så mysig tid, men maj är ALLTID stressig. Jag skulle vilja sitta med en kopp kaffe under körsbärsträdet, men istället sitter jag inne och rättar och bedömer, rättar och bedömer.   Varför vill Skolverket l...

Av katsura - 18 februari 2015 16:25


Sportlov 2015. Tjocka moln, så ljuset kommer knappt igenom, blåst och nu även regn!   Det är inte läge för att fotografera utomhus.   Inte ens läge att VARA utomhus. Visset väder med andra ord...     Jag är ju svag för ...

Av katsura - 11 januari 2015 18:33

Först kom Alexander, som en liten västanfläkt. Därefter kom Svea och ruskade om lite grann, och nu kom Egon med full kraft!   Under natten var det svårt att sova när orkanvindarna slet i huset. Alla träd står dock kvar, men det hö...

Av katsura - 6 januari 2015 20:37

Nu är festligheterna  och ledigheten slut för denna gång.   Julpyntet får stå kvar till helgen för i morgon är det jobb på schemat igen.   Folk säger ju att man behöver mindre sömn när man blir äldre, men jag älskar sovmorgn...

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards