Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under november 2011

Av katsura - 9 november 2011 16:30

Nedfallna löv lockar alltid till lek. Man vill kasta dem högt eller hoppa i ihopkrattade lövhögar. Till och med Chili väljer att lägga sig i (och sprida ut) prydliga lövhögar...



Tjohoo!  

Av katsura - 8 november 2011 20:55



Även hösten har sin njutning, även om jag uppskattar sol och värme lite mer...  

Av katsura - 8 november 2011 20:10

 
Av katsura - 7 november 2011 21:35

Den 7 november tänker jag alltid lite extra på min lilla mormor, som tyvärr inte finns längre.

Idag vill jag skänka henne en ros från stugan, eftersom det är 98 år sedan hon föddes.  


Tänk om man hade fått chansen att träffas en gång till... Det är så mycket jag hade velat berätta...   

Av katsura - 7 november 2011 21:29


Oftast är det mammas hus som kommer med på bild, men här kommer en bild på min stuga. det kändes vemodigt att åka därifrån igår... Det är synd att det är så pass långt, så att vi inte kan nyttja det så ofta.


Det starkaste minnet från den här trippen är nog att jag fick fyra (!) fästingar. Helt sjukt! Undrar hur lång tid det tar innan man kan se sig fri från borrelia??? Får nog ta och googla på det i veckan.

Av katsura - 6 november 2011 20:56

Nu är höstlovet till ända och jag njuter av de sista söndagstimmarna.


Vi har haft underbara, men dimmiga dagar i stugan. Vädret var perfekt för svampplockning och nu har jag hela huset fullt av trattkantareller, som ligger på tork!   


När vi kom hem gjorde vi lite inköp på ICA och då såg jag att de säljer torkad svamp, bl a trattkantareller, i små påsar på 30 g. Priset var 59.80 kr!!!           Det är ju horribelt när man bara kan hämta dem i skogen!


 


Chili njöt i fulla drag av att få springa lös i skogen med mig, dottern var med sysslingen hela helgen, maken kopplade av - med andra ord är vi nöjda allihop!


 


Johannisberg november 2011.

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards