Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Direktlänk till inlägg 11 juli 2011

Las Vegas och Grand Canyon

Av katsura - 11 juli 2011 21:51

Las Vegas är kul att uppleva, men det är en plats som bara är föööör mycket, men det var roligt att fotografera staden med alla sina neonljus!

  Vi bodde på Golden Nugget i downtown Las Vegas. Det låg en bra bit från the Strip, men det var enklet att ta lokalbussen. Först trodde vi att det var gångavstånd, men... Dessutom hade det inte varit behagligt att promenera i den 45-gradiga värmen. I Las vegas höll man sig helt enkelt mest inomhus!


Vår häftigaste upplevelse var helikopterturen över Grand Canyon. Tyvärr ger ju inte bilderna riktigt den rätta känslan... Trots det ganska höga priset ångrar jag inte att vi gjorde turen. It's once in a lifetime...   

Jag och piloten Jason.

  Grand Canyon...


    

 
 
Inger

Inger

11 juli 2011 22:50

Ser maffigt ut! Direkt ur Westernfilmerna ser det ut som ... förstår att det var en häftig upplevelse.

kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

 
Yoyce

Yoyce

12 juli 2011 21:30

Åh vad underbart ni verkar ha haft det! Man blir ju smått avundsjuk, det måste jag säga.

Härliga bilder!
Kram
Ingegerd

http://yoyce.bloggplatsen.se

 
skånepågen

skånepågen

16 juli 2011 20:35

Det kan man kalla en resa det du, som Hasse Alfredsson skulle säga. Jag har aldrig varit i USA, men vem vet, kanske någon gång. Men flyget, ack det flyget.

http://aake.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av katsura - 30 juni 2017 15:41


Semester och ledighet regn och rusk golf och läsning trädgård och träning.   Jag har inte varit inne på bloggen på flera år och minns knappt hur det fungerar. Användarnamn och lösenord var de första gåtorna som skulle lösas.   Vädre...

Av katsura - 6 maj 2015 15:36

Maj hade kunnat vara en så mysig tid, men maj är ALLTID stressig. Jag skulle vilja sitta med en kopp kaffe under körsbärsträdet, men istället sitter jag inne och rättar och bedömer, rättar och bedömer.   Varför vill Skolverket l...

Av katsura - 18 februari 2015 16:25


Sportlov 2015. Tjocka moln, så ljuset kommer knappt igenom, blåst och nu även regn!   Det är inte läge för att fotografera utomhus.   Inte ens läge att VARA utomhus. Visset väder med andra ord...     Jag är ju svag för ...

Av katsura - 11 januari 2015 18:33

Först kom Alexander, som en liten västanfläkt. Därefter kom Svea och ruskade om lite grann, och nu kom Egon med full kraft!   Under natten var det svårt att sova när orkanvindarna slet i huset. Alla träd står dock kvar, men det hö...

Av katsura - 6 januari 2015 20:37

Nu är festligheterna  och ledigheten slut för denna gång.   Julpyntet får stå kvar till helgen för i morgon är det jobb på schemat igen.   Folk säger ju att man behöver mindre sömn när man blir äldre, men jag älskar sovmorgn...

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards