Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Direktlänk till inlägg 12 december 2010

Tredje advent

Av katsura - 12 december 2010 20:45

Kors vad dagarna rusar fram och tyvärr är det bloggen som prioriteras bort. Kameran har inte heller varit framme på ett tag...


Som alla andra jobbar jag mycket och på sista tiden har vi haft en del energi- och tidskrävande extramöten, som har dragit ut sent på kvällarna.


Tillsammans med eleverna hade vi dessutom julbazar i fredags och det blev lyckat... till slut! Jag köpte dekorativa granmattor till entrédörrarna här hemma, samt lite knäck, bröd och pepparkakor.


När jag kom hem, vid 18-tiden på fredagskvällen hade våra helggäster redan kommit och när de åkte hem i morse somnade jag på soffan. Som en stock!


I kväll har vi varit på luciafirande i Barkåkra kyrka. Så vackert och gulligt med barn i olika åldrar. Det skänkte lite julstämning.


i morgon är det en ny vecka som väntar. Fullspäckat program med Lucia i morgon kväll, restaurangbesök på tisdag kväll och fiolavslutning på torsdag kväll... nu ska jag nog sova, så att jag orkar.   


Jag önskar er alla en härlig vecka!

 
 
Ingegerd

Ingegerd

12 december 2010 21:35

Klarar inte riktigt att prioritera bort bloggen även om jag borde, missbruk kanske;) Däremot hinner jag inte läsa andras bloggar lika mycket.

Ta´t lugnt inför julen!

http://hovdamen.bloggplatsen.se

 
Inger

Inger

12 december 2010 22:06

Känner igen mig, det är mycket på, ont om tid ... många som rycker och drar ... skönt att få höra lite julsånger och komma lite i stämning ...

ha en bra vecka/kram Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

13 december 2010 07:26

Styrkekram! Snart jullov....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av katsura - 30 juni 2017 15:41


Semester och ledighet regn och rusk golf och läsning trädgård och träning.   Jag har inte varit inne på bloggen på flera år och minns knappt hur det fungerar. Användarnamn och lösenord var de första gåtorna som skulle lösas.   Vädre...

Av katsura - 6 maj 2015 15:36

Maj hade kunnat vara en så mysig tid, men maj är ALLTID stressig. Jag skulle vilja sitta med en kopp kaffe under körsbärsträdet, men istället sitter jag inne och rättar och bedömer, rättar och bedömer.   Varför vill Skolverket l...

Av katsura - 18 februari 2015 16:25


Sportlov 2015. Tjocka moln, så ljuset kommer knappt igenom, blåst och nu även regn!   Det är inte läge för att fotografera utomhus.   Inte ens läge att VARA utomhus. Visset väder med andra ord...     Jag är ju svag för ...

Av katsura - 11 januari 2015 18:33

Först kom Alexander, som en liten västanfläkt. Därefter kom Svea och ruskade om lite grann, och nu kom Egon med full kraft!   Under natten var det svårt att sova när orkanvindarna slet i huset. Alla träd står dock kvar, men det hö...

Av katsura - 6 januari 2015 20:37

Nu är festligheterna  och ledigheten slut för denna gång.   Julpyntet får stå kvar till helgen för i morgon är det jobb på schemat igen.   Folk säger ju att man behöver mindre sömn när man blir äldre, men jag älskar sovmorgn...

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards