Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under november 2010

Av katsura - 10 november 2010 17:59

Morgonen började inte så bra... jag skulle ju på medarbetarsamtal 9.00, men 8.05 ringde chefen och undrade om inte kanslisten hade pratat med mig. Det hade hon glömt...mötet var nämligen framflyttat till 8.00, men snabbfotat som man är (ha, ha) var jag där på fem minuter.


Det mest konkreta vi kom fram till är att jag ska gå på hörselundersökning. Jag misstänker nämligen att jag har en yrkesrelaterad hörselskada på gång.

Tinnitus   .

Förövrigt hade vi ett väldigt bra samtal, vilket vi brukar ha, och dessutom räckte inte tiden till, så vi ska fortsätta nästa vecka.


Eleverna var ute på praktik hela dagen, så jag fick mycket gjort och jag hann jobba undan hela att-göra-listan för v.45 Sådana dagar är bra dagar!

  







Av katsura - 9 november 2010 15:17

  


Igår var det kallt och jag fick lite morgonmotion, när rutan skulle skrapas. Skön hög luft hela dagen, men vart tog den vägen? Idag är det bara RÅTT! Bilden togs dock i söndags, när vädret var lite ljusare...idag har det varit skymning hela dagen.  


I morgon är det dags för medarbetarsamtal och jag förbereder mig en smula. Jag tycker dock att samtalen är ganska meningslösa när man ska krysta fram individuella mål på kort och lång sikt och mål för arbetslaget på lång och kort sikt och för tolfte gången ska det kollas om jag kan kommunens medarbetarpolicy bla bla bla bla bla blaaaaa. Oftast brukar det bli rätt trevliga pratstunder med chefen, men det är ju när man kommer utanför frågeformuläret!


Min chef är bra och vi har alltid en öppen dialog, så jag ser fram emot samtalet trots samma gamla frågeställningar!  Oftast brukar det bli rätt trevliga pratstunder, när man kommer på sidospår från frågeformuläret.   



Av katsura - 6 november 2010 18:37

Jag skojade med Skånepågen igår om att det är väldigt modigt att åka till IKEA när det är höstlov. Jag brukar tänka att det bara är "självmordsshoppare" som åker till Ullared en lördag och till IKEA när det är lov, så jag är nog ganska modig själv för idag hamnade maken och jag på det nya IKEA i Helsingborg!


Servetter och ljus blev det som vanligt, men vi hittade dessutom nya mattor och överdrag till våra Tullsta-fåtöljer. Hade någon sagt till mig att köpa ryamattor för tio år sedan hade jag skrattat ihjäl mig...men nu ligger det alltså ryamattor hemma hos oss. Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig.   


Nu är inredningen klar här hemma och äntligen har jag fått det lite enhetligt. Kul!

  

             

  

Det är här jag oftast sitter när jag är ute på nätet...   

Av katsura - 5 november 2010 16:17

Tropikariet i Helsingborg var verkligen välbesökt denna fredag under höstlovet och det var väntat,

 men varför går man dit med dagisgrupper en sådan här dag???

De stackars treåringarna såg väl mest människoben kan jag tänka mig...


Bomullshuvudtamarin

 

 

   

 

Dvärgsilkesapa (väger bara 100g)

 

   

 

 

 

Lemurer

 

 

 

 

   

 

Fågelspindel

 

   

 

Korallrevet

 

   

 

Dottern spanar krokodiler på nära håll...

 

  

 

...dessutom fick hon möjlighet att klappa en Kungspyton!      

Av katsura - 5 november 2010 10:17

Vinden viner runt husknuten och det är riktig höst idag! Tur att vinterdäcken till Snövit har kommit. Idag ska de sättas på! Man vet ju aldrig när det fryser till...


Dottern och jag ska snart till Tropikariet i Helsingborg. De har en extra utställning för tillfället, som heter Imse Vimse Spindel.

 

Förhoppningsvis får jag möjlighet att ta lite bra djurbilder.   

 


Av katsura - 3 november 2010 20:59

  

CHILI    f.15/4 2008 


Världens sötaste tycker jag eftersom jag är rent subjektiv i mitt ställningstagande.


Eftersom jag är ledig i fyra dagar nu, blir det många och långa promenader med henne.   

Av katsura - 3 november 2010 20:51

Förra året, när kylan kom krypande och började närma sig -10 grader, vaknade vi en natt av att det krafsade i köket och på morgonen ramlade en mus ut ur skåpet under vasken, när jag öppnade det. Fällorna aktiverades och vi tog tio stycken...


Nu är det dags igen, trots att det inte har blivit särskilt kallt än. Vi märkte det genom att min man blev helt superallergisk igår kväll, utan synbar anledning. Någon timme senare överraskade dottern en mus under vasken, när hon skulle slänga något. Fällorna aktiverades och i morse låg en stor jäkel död...


För fem minuter sedan rasslade det till igen och mus nummer två hade fastnat. Undrar hur stor musfamilj det handlar om den här gången?


Det värsta är att vi har ingen aning om varifrån de kommer!!!

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards