Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under september 2010

Av katsura - 12 september 2010 13:36

Evigheten har gjort sig påmind...


Så märkligt det kan vara när man är på jobbet på torsdagen, precis som vanligt och på fredagen finns man inte längre...


Idag går mina tankar till min arbetskamrat Kenth.   

  

Av katsura - 10 september 2010 10:35

  

Lönn, rönn och blå himmel... så ser det inte riktigt ut idag. Det är grått och blött, men är det höst så är det. Fredag är det iallafall och det går med full fart mot helgen. Trevlig helg önskar jag alla som tittar in!

Av katsura - 9 september 2010 14:16

  

Av katsura - 9 september 2010 12:32

I morse ringde chefen eftersom alla lönesamtal, tydligen,  skall vara avklarade innan jag kommer tillbaka till jobbet. Det var roligt att han hörde av sig, men jag blev helt överrumplad, så det är inte det bästa lönesamtalet jag har haft... Det känns inte bra att vara oförberedd, men egentligen spelar det väl ingen roll, för han hade ju redan bestämt sig (precis som den förra chefen alltid gjorde).


Individuell lönesättning är lite märklig, när den fungerar så här. Chefen kommer ju aldrig ut i klassrummet. Han har aldrig sett mig agera i lärarsituationen, men ändå vet han vad jag är värd, utan att jag har något att säga till om.


Jag efterlyser en diskussion, samtal och chefens närvaro i verksamheten. Vad är det annars han bedömer...fakta om mig och min gärning grundat på hörsägen, sladder och annan andrahands- eller tredjehandsinformation??? När det är dags för medarbetarsamtal ska jag nog ställa den frågan.


Huruvida utfallet blev bra eller dåligt har jag ingen aning om   .

  

En knubbig en, av okänd art i min gräsmatta...


Av katsura - 8 september 2010 11:05

Man tror att det är skönt ute, när man sitter här inne, men fy vad kyliga vindar det blåser. Inte alls skönt att sitta ute och läsa.   

Av katsura - 8 september 2010 10:56

Så här framåt hösten kommer det alltid in STORA spindlar till oss. Feta kroppar och feta ben. De är verkligen obehagliga.


Jag ljuger inte om jag säger att de är 5 cm i diameter i benbredd och t o m Chili blev rädd för en av dem härom kvällen. När man ser dem i ögonvrån, rusa fram övergolvet, är det lätt att tro att det var en mus man såg!


Nu kan jag inget om spindlar, men någon sa att det kan vara kloakspindlar. Finns det sådana?

  


Av katsura - 7 september 2010 11:48

Min allra vackraste kärleksört...

  


  

Med sina vackert purpurfärgade blad bryter den av så vackert i den gröna rabatten. Dessutom är det härligt med blommor som blommar nu i september.

Av katsura - 6 september 2010 13:39

Nu måste jag ut i solen en stund och andas frisk luft!


Luften är hög, det är skönt i solen och det känns lite höstlikt. Tänk om jag hade kunnat åka ut i skogen och plocka svamp...


Nä, jag får sätta på en kopp kaffe och sätta mig i solen på altanen och läsa Anna Gavaldas Lyckan är en sällsam fågel

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards