Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under september 2010

Av katsura - 22 september 2010 17:49

  

Av katsura - 15 september 2010 16:55

I morgon kommer min mamma och Ceasar på besök och de stannar över helgen. Det ska bli så mysigt att träffas igen eftersom det är några månader sedan   .


Till skillnad från mig är mamma väldigt pysslig och jag ser fram emot att få hjälp med nya gardiner och nya kuddöverdrag (och så hoppas jag att hon vill göra en riktigt god kålpudding någon dag   ).


Därför tar jag paus från bloggandet några dagar, men nästa vecka är jag tillbaka igen med nya bilder! Jag önskar er alla ett trevligt veckoslut, med en bild av några omogna fläderbär.


  

Av katsura - 14 september 2010 19:06

  

Echinacea purpurea 'Magnus' 

Av katsura - 14 september 2010 12:52

Dottern fixade till mina tånaglar härom kvällen för att fötterna ska bli ännu vackrare. De blev rosa med svart graffiti. Snyggt, men eftersom mina tår inte är så vackra får dotterns naglar stå modell för ämnet.

  

Av katsura - 14 september 2010 12:45

Spindlar som håller sig utomhus är helt okey för mig, trots att de spinner sina nät på lite för många ställen. Jag tror att vi har ovanligt mycket spindlar kring vårt hus, men det är kanske bra...eller??? 

Det blåste svagt när jag skulle fotografera den här korsspindeln, så det var lite svårt att få riktigt klar skärpa... Den här finns utomhus, men spindeln här nedan är jag inte lika glad för...


Han och hans syskon turas om att skrämma både oss och hunden om kvällarna. De är stora och riktigt klampar fram över golvet. Den här fångade jag (på bild alltså) i badkaret. Den var ganska liten mot vad de brukar vara...

    

Av katsura - 14 september 2010 11:55

  


  


Utanför slår regnet mot rutan. Det var så mörkt i morse när klockan ringde att jag fick en "luciamorgonskänsla" och därför blir det lite bilder från fruktskålen. Logiken i det vet jag inte riktigt, men det kändes bra att välja de bilderna idag.   

Av katsura - 13 september 2010 21:36

Min mamma har alltid avskytt begagnade saker, så kanske är det därför jag gillar återvinning. Loppis och Blocket är fantastiska företeelser, var och en på sitt sätt.


Man måste ju rensa ibland och då och då  är det kul att köpa nytt och ändra om. Just nu dekorerar vi om vårt hem. Det började lite smått med nya gardiner i våras och nu har vi köpt nytt till köket och till vardagsrummet.


Och vad gör man då med allt det gamla, som fortfarande är helt okej saker? Bra saker vill man ju inte slänga, ekorre som man är...   


Vi satte ut annonser på Blocket och vips var mattan såld och idag köpte en nyskild man vårt köksmöblemang och det andra matbordet skänkte vi till SIF´s loppis förra veckan.


Det känns verkligen bra att vårt "slit-och-släng-samhälle" tänker mer och mer på just återvinning och second-hand. Till och med min mamma handlar en hel del på loppisar numera...   



Av katsura - 13 september 2010 21:33

  

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards