Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Direktlänk till inlägg 18 maj 2010

Tillsammans är man mindre ensam

Av katsura - 18 maj 2010 17:23

Anna Gavaldas Tillsammans är man mindre ensam  är berättelsen om kravlös vänskap, som växer fram ur ensamheten. Romanens fyra karaktärer är alla annorlunda, lite excentriska men framför allt ensamma. 


Under ett år i början av 2000-talet möter vi den utbrända konstnären Camille, den ohyfsade kocken Franck, den nervösa adelsmannen Philibert och den egensinniga damen Paulette, som flyttar in tillsammans i en stor våning i Paris finare kvarter. Under normala omständigheter hade de aldrig träffats, men nu faller det sig så, att deras vägar möts och tillsammans skapar de en gemenskap och vi får följa dem genom ömhet, vänskap, utbrott och försoningar.


Romanen är fylld av motstridiga känslor,värme, humor och speciella detaljer och man blir helt enkelt glad när man läser den!

  

 
 
Mita

Mita

18 maj 2010 19:34

Hej du är absolut inte okunning, det är jag som har annorlunda ting i min matlagning, chipotle är en chili sort, du kan köpa den på påse, den heter Caj P's Smoked Chipotle RUB, och TomYam köper du på en asiatbutik, fråga bara efter tomyam buljong så vet dom vad det är.
Testa, det var supergott!
Kram Mita

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
skånepågen

skånepågen

18 maj 2010 22:03

Jag undrar om inte boken är filmatiserad också, tycker jag känner igen historien.

http://aake.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

18 maj 2010 22:08

Nu har jag läst ifatt och TACK för alla helt underbara bilder som du visar! för dina inlägg os mig under Skåneresan. Visst var vädret trist, men vi hade så trevligt ändå. Naturligtvis hade det inte skadat med lite mer värme och en eller annan solstråle;)
Vad gäller ungdomars behandling av svenska språket håller jag med dig helt och hållet. Alla dessa förkortningar, som väl är ett slags SMS-språk tycker jag är en styggelse i vanlig skrift t.ex en blogg. Mest störande tycker jag det är, när någon undertecknar med MVH och sitt namn. En vänlig hälsning ska skrivas ut, annars är den inte speciellt vänlig tycker jag.
Däremot är jag lite ambivalent, när det gäller kommateringen. Även om jag kan kommateringsreglerna (i stort i alla fall), tycker jag ibland, att kommateringen hackar sönder texten. Ofta "flyter" texten bättre utan alla de kommatecken, som borde ha satts ut.
Journalister och reklammakare har skapat helt egna kommateringsregler och inte är de konsekventa heller. Detta skulle man kunna diskutera länge;)
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annika

18 maj 2010 22:15

Jag har den på ljudbok och dvd, underbar!
Godnatt

 
sofie

sofie

19 maj 2010 08:39

hej. haha japp det är lilla rocky=) den bilden är ganska rolig då han ser otroligt gammal å lat ut till skillnad från vad han är. lägger upp skäralid-bilderna under dagen! Kul att du tittar förbi så ofta, väldigt uppskattat!

http://www.fotofi.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av katsura - 30 juni 2017 15:41


Semester och ledighet regn och rusk golf och läsning trädgård och träning.   Jag har inte varit inne på bloggen på flera år och minns knappt hur det fungerar. Användarnamn och lösenord var de första gåtorna som skulle lösas.   Vädre...

Av katsura - 6 maj 2015 15:36

Maj hade kunnat vara en så mysig tid, men maj är ALLTID stressig. Jag skulle vilja sitta med en kopp kaffe under körsbärsträdet, men istället sitter jag inne och rättar och bedömer, rättar och bedömer.   Varför vill Skolverket l...

Av katsura - 18 februari 2015 16:25


Sportlov 2015. Tjocka moln, så ljuset kommer knappt igenom, blåst och nu även regn!   Det är inte läge för att fotografera utomhus.   Inte ens läge att VARA utomhus. Visset väder med andra ord...     Jag är ju svag för ...

Av katsura - 11 januari 2015 18:33

Först kom Alexander, som en liten västanfläkt. Därefter kom Svea och ruskade om lite grann, och nu kom Egon med full kraft!   Under natten var det svårt att sova när orkanvindarna slet i huset. Alla träd står dock kvar, men det hö...

Av katsura - 6 januari 2015 20:37

Nu är festligheterna  och ledigheten slut för denna gång.   Julpyntet får stå kvar till helgen för i morgon är det jobb på schemat igen.   Folk säger ju att man behöver mindre sömn när man blir äldre, men jag älskar sovmorgn...

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards