Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Direktlänk till inlägg 17 maj 2010

Reaktioner

Av katsura - 17 maj 2010 11:04

Tänk så mycket känslor som väcks när man börjar prata språk. Jag är fullt medveten om att många människor har svårt med språket, av olika anledningar, och det är inte dem jag menar. Jag tycker det är UNDERBART att många har ett intresse för skrivande, även om man tycker att det är svårt, men...


Exempel: Ja, baaaa mena HA HA HA :X dom som skriver... palla orka hela meningen :P

ida slööött....inge jobb hi hi. bara soffan istf ... näe nu orkar jag inte mer. Pöss alla <3 <3 <3


Det är text, som ovanstående  exempel, jag inte orkar med att läsa. Den typen av texter blir också vanligare och vanligare och de tyder varken  på svårigheter eller personlig stil.


Jag undrar dessutom om ungdomarna själva orkar läsa "texten"???   

 
 
skånepågen

skånepågen

17 maj 2010 18:06

Det "nya" Svenska språket heter något som jag för tillfället inte kommer ihåg.
Men jag tror att unga människor fattar. De är ju uppväxta med det.

http://aake.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

17 maj 2010 22:23

Enig med Dig kära vän. Språket förfaller och det går fort. Ok så länge man kan skilja på "sms språk" och inte och när det är ok att använda och inte ok. Men känns som många missar den skillnaden. Kram

 
Riitta

Riitta

18 maj 2010 11:08

Jag tycker också att språket utazrmas på det sättet många ungdomar skriver. Ok i sms, men i andra situationer är det på plats att skriva riktigt. Men jag misstänker att många tycker att sms-språket är ballare. Kanske också att de itne orkar läsa ordentliga texter som omfattar felra stycken. Tyvärr.
Kram.

http://riittas-ordbilder.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av katsura - 30 juni 2017 15:41


Semester och ledighet regn och rusk golf och läsning trädgård och träning.   Jag har inte varit inne på bloggen på flera år och minns knappt hur det fungerar. Användarnamn och lösenord var de första gåtorna som skulle lösas.   Vädre...

Av katsura - 6 maj 2015 15:36

Maj hade kunnat vara en så mysig tid, men maj är ALLTID stressig. Jag skulle vilja sitta med en kopp kaffe under körsbärsträdet, men istället sitter jag inne och rättar och bedömer, rättar och bedömer.   Varför vill Skolverket l...

Av katsura - 18 februari 2015 16:25


Sportlov 2015. Tjocka moln, så ljuset kommer knappt igenom, blåst och nu även regn!   Det är inte läge för att fotografera utomhus.   Inte ens läge att VARA utomhus. Visset väder med andra ord...     Jag är ju svag för ...

Av katsura - 11 januari 2015 18:33

Först kom Alexander, som en liten västanfläkt. Därefter kom Svea och ruskade om lite grann, och nu kom Egon med full kraft!   Under natten var det svårt att sova när orkanvindarna slet i huset. Alla träd står dock kvar, men det hö...

Av katsura - 6 januari 2015 20:37

Nu är festligheterna  och ledigheten slut för denna gång.   Julpyntet får stå kvar till helgen för i morgon är det jobb på schemat igen.   Folk säger ju att man behöver mindre sömn när man blir äldre, men jag älskar sovmorgn...

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards