Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under mars 2010

Av katsura - 3 mars 2010 20:45

  

Det är fortfarande mysigt med tända ljus.

Av katsura - 3 mars 2010 20:41

...eller rent ut sagt nya GARDINER. Jag är ju inte den som byter gardin varje årstid utan snarare vart femte år eller så...

Nu blev det av och jag är nöjd (med gardinerna, men fy som våra räliga element ser ut...)  

  

Av katsura - 3 mars 2010 08:32

Dagen började med en långpromenad med Chili. Det är ganska kallt, men solen (!) sken redan och den värmde t o m i ryggen när jag gick. Snön som har blivit kvar är stenhård (...jag har aldrig upplevt liknande skare), så nu får jag hålla ett extra öga på Chili när hon är lös. Nu slog det mig precis att vi har passerat 1 mars och då får hon ju inte vara lös längre...


Om några minuter ska jag logga ut och åka till Lund. Jag ska till Carema för att vis upp mina fötter, som inte är så roliga just nu... Jag ska också hinna med en lunch hos en kär vän innan jag styr mot Ängelholm igen.  

Av katsura - 2 mars 2010 18:27

Snön börjar smälta bort och vid vår husknut på södersidan upptäckte jag idag att scillan är på väg upp!

 

Våren är faktiskt på väg!    

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards