Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under mars 2010

Av katsura - 9 mars 2010 20:54

Jag är stolt över dottern och hennes sju klasskamrater som kammade hem tredje platsen i Bästa fyran i Eslöv i helgen. 


  

För några veckor sedan blev de bäst i Ängelholm och nu kom de alltså trea i skånefinalen. Grattis klass 4 på Errarps skola!

Förutom äran vann de 2000:- till klassen, som de kan göra något trevligt för!

  

Av katsura - 9 mars 2010 20:03

Tack för alla födelsedagsgratulationer jag fick igår!   


Egentligen är det ingen ålder att fira, men på något sätt känns det bra att vara centrum i universum i 24 timmar, som Ola i Rix MorgonZoo sa om sin födelsedag , dagen före min...


Den 8 mars är verkligen MIN dag, som jag givetvis delar med många andra fiskar.

Av katsura - 8 mars 2010 11:06

Internationella kvinnodagen, den 8 mars, firas över hela världen. Det är VÅR dag tjejer!

Dessutom är det speciellt min dag...  


Av katsura - 7 mars 2010 20:50

  

Filmerna Ice Age är mina favoriter i den animerade genren och av någon anledning påminner den här bilden mig om de filmerna...   

Av katsura - 7 mars 2010 20:47

I fredags vandrade vi i Vedby strövområde, Klippans kommun. KALLT, men soligt och fridsamt. Det var en bra arbetsdag inför en hektisk helg.  

Av katsura - 6 mars 2010 22:26

  

Snösmältningen går föööör sakta!   

Av katsura - 6 mars 2010 16:02

"Blondes have more fun" är ju en gammal sanning och därför har jag år ut och år in kämpat för att vara blond, även om det har blivit mer och mer inslag av grått. Grått går ju trots allt mer åt det ljusare hållet...


Idag var det dags att fixa ny frisyr. Jag hade beställt klippning och slingor, som vanligt. Det är lättast så!


Andy, världens bästa frisör, tyckte dock att det var dags för något nytt. Viljelös som jag är gav jag honom fria händer. Det är ibland skönt att slippa ta för många beslut.


"Överraska mig", sa jag och försjönk sedan i Se&Hör, vilket är obligatoriskt när jag är på Hårkompaniet. Jag läste om Laila Bagge och Niklas, om en överkörd hund, om damen som vill bli världens tjockaste kvinna, om Whitney Houstons bakslag och annat värdelöst vetande och plötsligt var det dags att se sig i spegeln.


Brunett...oj...   Nu återstår det att se ifall det verkligen ÄR roligare att vara blond.



Av katsura - 4 mars 2010 19:10

  

Dags för klippning, men vi har inte fått tid förrän den 22 mars...

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards