Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under januari 2010

Av katsura - 5 januari 2010 16:36

Idag har det snöat hela dagen och snön ligger som ett mjukt fluffigt täcke hos oss. Redan i morse var utsikten från sovrumsfönstret riktigt vintrig!

 


   

   

Av katsura - 3 januari 2010 14:48

  

  

Finns det något gott?

   

Av katsura - 3 januari 2010 14:45

  

Kaveldun vid Danskesjön i Tåstarp, mellan Gånarp och Munka Ljungby.

Av katsura - 3 januari 2010 14:38

En underbar dag!

Strålande sol och -10 grader.

Läge för en skridskotur.

Vi hittade till Danskesjön

i Tåstarp.

 


 

Vi var ganska många som hade kommit på samma idé...

Skåningar - svältfödda på vinteraktiviteter!

 

När vristerna värkte,

smakade det gott med lite varm svart vinbärssaft och te med lussekatt!

        

Av katsura - 2 januari 2010 17:57

Vi vaknade i morse, kl 05.00 av att telefonen ringde. Yrvaket letade jag runt i huset efter telefonen. Att vakna så känns aldrig bra och jag önskade intensivt att det bara skulle vara någon som hade ringt fel. Men så var det inte och idag är allt annorlunda.

Att dö är ju lika naturligt som att födas och det är väl det enda vi alla har gemensamt - att vi en dag ska dö. Ibland ser jag det som självklart och ibland skrämmer det mig enormt.

Det var inte riktigt så här jag tänkte mig starten på det nya året... men så blev det.

 

En vit ros till  Margaretha 1927-2010.

Av katsura - 1 januari 2010 15:05

Vy över Skälderviken från Klitterhus.

  

Av katsura - 1 januari 2010 15:04

  

Is, tång och snäckor... brrr så kallt det var!

Hav
Av katsura - 1 januari 2010 14:57

Denna ovanligt kalla nyårsdag var det dags för det traditionella nyårsdoppet vid Klitterhus. Det var -7 grader i luften och jag vågar inte ens tänka på hur kallt det var i vattnet, men gamla som unga kastade sig ut i böljan den grå. I strandkanten hade det frusit till men en del doppade hela huvudet. Jag tog några bilder och höll på att förfrysa fingrarna under tiden... Vinterbad är inget för mig, men det var kul att titta på. Ungefär 500 åskådare till tänkte nog som jag!

 


  

    

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards