Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under januari 2010

Av katsura - 8 januari 2010 20:04

  

Blek eftermiddagssol i januari. 

Hav
Av katsura - 8 januari 2010 19:16

 

Kan vi åka skridskor på havet i år??? 

Hav
Av katsura - 7 januari 2010 21:54

Är detta Narnia?

 

Känslan, denna snöiga dag, var sagolik.

 

 

  

Av katsura - 7 januari 2010 21:32

  

Långpromenaden på Trettondagen.

 

Ola Påls, tror jag att det är.


Hav
Av katsura - 7 januari 2010 21:12

Kung Bore har hittat till Skåne! Medeltemperaturen ligger långt under det normala och idag höll den sig kring -10 grader hela dagen. Snön knarrar under fötterna när man går och det är ljust i byn, även sedan mörkret lagt sig. Chili får t o m springa lös på kvällen, på cykelvägen nere vid havet.


Helt plötsligt slog det mig att jag borde täcka min japanska lönn! Så klantigt att jag inte har kommit på det tidigare...   men man är ju inte van vid sådant... Nu hoppas jag innerligt att det inte var för sent!

I vilket fall som helst är det vitt och vackert i vår by!

 

    

Av katsura - 7 januari 2010 20:50

Fåglarna vet inte alls var de ska ta vägen i kylan. Vid vårt fågelbord har vi mängder av bergfinkar, som inte alls borde vara här nu. Jag fyller på mat varje dag, så att fåglarna hinner få lite innan vår svartsvansade ekorre äter upp resten. Fet och glad lär han bli...

Igår, när vi gick vår långpromenad, flög ett långt gåssträck över oss. De förde ett himla liv och man fick känslan att de ropade: "Vart är vi på väg? Vart ska vi?"

 

   

Ser vi Nils Holgersson måntro??? 

Av katsura - 6 januari 2010 21:18

  

Hela familjen - tripp trapp trull.

Av katsura - 5 januari 2010 16:40

Idag firar vi makens födelsedag.

  

Anthurium

Festen vi tänkte ha ställdes in, men middagsbordet är dukat med en extra tallrik...

  

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards