Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under januari 2010

Av katsura - 27 januari 2010 15:29

Jag visste inte att spindlarna var aktiva på vintern...

  

The Web!


Av katsura - 27 januari 2010 14:24

Det, av SMHI, utlovade snöovädret är här. Jag har gått en runda med Chili utmed havet och det ser onekligen annorlunda ut när det är fruset.  


  

  

Hav
Av katsura - 26 januari 2010 21:20

  

Av katsura - 26 januari 2010 09:48

I morse hade vi -14 grader! Det bet rejält i kinderna och jag är glad att jag drog på långkalsongerna innan jag gick ut. Nu är det nog någon grad varmare och solen skiner från klarblå himmel!  

 MEN... i morgon väntar snö och hård blåst...  

Av katsura - 26 januari 2010 09:41

 Botan i Lund har ett underbart växthus indelat i olika klimatzoner.

 


   


   

Bilderna är lite dimmiga, för det var kallt ute och varmt inne. Linsen blev nog lite immig...

   

Av katsura - 24 januari 2010 21:14

Våren känns långt borta, speciellt när dagens Aftonbladet varnar för mer snö och därefter ishavskyla. Jag ser fram emot snön och uppskattar kylan mer än en normal skånsk vinter, men visst lockar drömmen om våren...!

 

En blommande lönn till alla som längtar efter ljuset och grönskan. 

Av katsura - 24 januari 2010 12:08

Solen skiner lite svagt genom de tunna molnen och det är flera minusgrader. Hela familjen har promenerat Björkhagenrundan, som är ca 5km.

Nu ska resten av dagen tillbringas tillsammans med mina fotoalbum. jag har ju lovat mig att alla bilder från 2008 och 2009 skall vara inne före 31 januari. Jag kommer inte att lyckas...  

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards