Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under december 2009

Av katsura - 19 december 2009 22:47

Snön inbjuder verkligen till uteaktiviteter. Vi har åkt pulka och skidor (tyvärr gick ena staven av...kass kvalité för här i Skåne har de verkligen inte slitits ut!) och dessutom fick vi en ny familjemedlem:

Ture 2009  

Ture 2009 som dessutom har fått min gamla pälsmössa, som jag hade i årskurs 1 (1970-71).


Chili och M busade runt på sitt sätt och jag fångade dem genom vardagsrumsfönstret...

Snölek  

M har inte ens hunnit få av sig cykelhjälmen ser jag! Ha ha!

Av katsura - 18 december 2009 21:52

Min första lediga dag har varit hektisk:

  • morgonpromenad med Chili
  • 3 timmar på Valhall och kämpade med julpasset, som jag har gjort reklam för, till på söndag... Har jag tagit mig vatten över huvudet?
  • hem och duschade samt åt lunch
  • dottern kom från skolan och ville åka skidor och pulka, så snabbt iväg till backen med hund och allt
  • genomfrusna kom vi hem för lite varm choklad
  • städning inför morgondagens julpynt
  • en maskin tvätt
  • planerat inköpslistan till i morgon
  • fick liljans frömjöl på min nya tröja  
  • fram med galltvål... det visar sig om det gick bort...
  • iväg till Valhall och ledde ett medelpass
  • väl hemma hade maken fixat hämtmat... sushi till mig och kebabtallrik till de andra   
  • därefter blev det fredagskväll - den bästa tiden på hela veckan!

TREVLIG HELG önskar jag er alla ifall jag inte hinner in en sväng under helgen!

Av katsura - 17 december 2009 09:19

Snön ligger kvar och Chili och jag har gått en härlig morgonrunda upp genom skogen vid Lingvallen, sedan över järnvägen och ner mot havet vid Skepparkroken. Det blåser kallt och eftersom det är -5 grader, var det skönt att vara rejält påpälsad. Chili älskar snön, förutom att hon får snöbollar runt tassarna och i mustaschen... hon ser nästan ut som en julgran!

Lingvallenskogen  

Finns det några kaniner idag???


Chili  

Hemma igen!     

Av katsura - 17 december 2009 09:16

Kl. 06.30 den 16/12 - SNÖ! Underbart...

Kl. 06.30 den 16/12  

Av katsura - 15 december 2009 20:59

I år köpte jag min amaryllis på Willy´s. Ett rent impulsköp! Den blommar fint nu, men är väldigt kort i rocken... Mitt praktiska amaryllisstöd behövs visst inte!

Jag ska nog inhandla en till på Lilla Hult.  

Amaryllis  


Amaryllis  

Av katsura - 14 december 2009 21:02

Stars  

Julpyssel...

Av katsura - 14 december 2009 20:59

Ljus     

Av katsura - 14 december 2009 20:56

Barkåkra kyrka  


Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards