Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under november 2009

Av katsura - 10 november 2009 19:32

Idag är det Mårten Gås, men tyvärr hade jag inget bra foto på Mårten så det blev en svan istället. Jan Svan!

Svan   Oskyldig

Av katsura - 10 november 2009 18:56

Rödklöver  

Rödklöver efter ett lätt sommarregn. Juli 2009.

Av katsura - 10 november 2009 18:54

Japansk lykta   Flört

Av katsura - 10 november 2009 18:48

Alunrot är en av mina favoriter i rabatterna. De är fylliga och mördarsniglarna låter dem vara. Denna guldfärgade  ALUNROT fungerar som en egen färgklick i rabatten. Tyvärr har mina alunrot blivit lite tunna efter något år, men nu har jag lärt mig att den ska klippas i januari-februari!

Alunrot   Förvånad

Av katsura - 10 november 2009 18:44

Japansk buskrosling är ett trevligt buskalternativ, när man tröttnar på det som "bara" är grönt. På våren har buskroslingen ett säreget utseende.

Japansk buskrosling   Skäms

Av katsura - 9 november 2009 18:55

Smällbär  

Så var namnet...snöbär eller Symphoricarpos rivularis! Tack Annika och Maria.

Av katsura - 9 november 2009 17:58

Hur kommer det sig att en riktigt grå, trist novemberdag kan få en att känna sig som ett begagnat, urtuggat Hubba Bubba? Smaken är borta, färgen är borta och man ligger där, utspottad bland lite annat skräp. Jag känner mig superpigg...NOT!

Jag ska nog dra till något solarium i veckan, smuggla in en paraplydrink och så kan jag ju alltid inbilla mig att jag ligger på stranden i Hua Hin. Lite vågskvalp kan säkert ordnas! Solar jag dessutom i 45 minuter så lär jag bränna mig rejält. Då blir det lite extra autentiskt.

Vad gör man inte, när man längtar efter sol och semester?

Av katsura - 7 november 2009 21:42

Ängelholms Kulturskola anordnade stråkfest idag, den 7 november. Det var en fin konsert en fin dag! När vi kom hem gick vi med hunden en runda vid havet. Det har verkligen varit en dag för alla sinnen!

Bryggan  

Bryggan vid Sven Johns Udde.


Kullen i dimma  

I bakgrunden ser man Kullen torna upp sig i dimman.


Skälderviken  

En svagt rosa novemberhimmel.

Flört

Hav

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards