Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under oktober 2009

Av katsura - 17 oktober 2009 19:55

Tänk att jag har en så underbar man! Helt apropå kommer han hem med ett stort fång rosor; det är varken namnsdag, födelsedag, förlovningsdag eller bröllopsdag. Dessa rosor är KÄRLEK!

Rosor   Kyss



Av katsura - 16 oktober 2009 15:23

Vresros i höstskrud.

Vresros  

Det är inte min favoritväxt, men färgerna är magnifika!

Av katsura - 16 oktober 2009 15:18

Denna blomma fick jag av morfar medan jag bodde på Solisten. När jag sedan flyttade till Värpinge fick hon flytta med. Nästa anhalt blev Annehem och slutligen hamnade hon här. Eftersom morfar har gått bort betyder den lilla höstfloxen extra mycket för mig. Det är inte vilken blomma som helst!

Höstflox   Skrattande

Av katsura - 16 oktober 2009 15:16

Denna syrén lever en tynande tllvaro under en stor lönn. Den kom hit från Råby Boställe före 1949. Det är roligt när man känner till växternas historia...

Syrén   Glad

Av katsura - 16 oktober 2009 15:10

Jag bor i ett hus, placerad på en naturtomt, som jag försöker tukta litegrann. När vi flyttade hit såg jag det som ett tioårsprojekt, men nu har jag utökat det till ett tjugoårsprojekt.

Vi har många träd... stora träd, i trädgården och förra veckan sågades fem av dem ned. Tre björkar och två tallar! Vilket ljus!

Mina blommor behöver soool!

Ved  

Nu vet vi vad vi har att göra en tid framöver... men det kommer att värma gott så småningom! Flört

Av katsura - 15 oktober 2009 16:50

Har tagit sikte på Skepparkroken!

Skälderviken  


Vid Sven Johns udde.

  Sven Johns udde  


Skälderviken i oktobersol! Tungan ute

Hav
Av katsura - 15 oktober 2009 14:29

Vackert, eller hur?!?

Skälderviken   Oskyldig

Hav
Av katsura - 15 oktober 2009 14:26

Chili testar vattentemperaturen... Hon badar inte gärna på sommaren, så det hade förvånat mig om hon hade hoppat i. Hon älskar stranden, men inte vattnet med andra ord. På stranden kan hon gräva, springa som en galning och retas med kaninerna... (eller vice versa).

Chili på stranden   Obestämd


Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards