Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under oktober 2009

Av katsura - 21 oktober 2009 17:10

Nypon  

Dessa nypon får mig alltid att tänka på när vi, som barn, använde dem som klipulver. De kommunala bostadsbolagen hade en tendens, att på 70-talet plantera vresros i alla rabatter... Troligtvis för att de är tåliga och klarar av alla klimat och tuff behandling! Nyponen fanns tillgängliga överallt och hade man otur fick man lite frön innanför tröjan... och visst kliade det!Rynkar på näsan

Av katsura - 21 oktober 2009 17:06

Bambu  

Lite av en kulturkrock, men vad gör det när jag älskar min Bambu 'Jumbo' och jag älskar mitt staket!

Bambun planterade jag i våras, så den har inte hunnit växa till sig. Jag räknar dock med att den skall bli ett par meter hög och insynsskyddande! Bambu brukar trivas i vårt område, så jag håller tummarna att den tar fart nästa säsong!

Av katsura - 21 oktober 2009 17:03

Mitt favoritträd!

Den limegröna färgen har nu ersatts av en varm gulorange nyans med små inslag av rött!

Japansk lönn   Förvånad

Av katsura - 21 oktober 2009 17:02

Rönnbär  

Rönnbär

Av katsura - 21 oktober 2009 16:58

Jag slutade strax efter lunch idag så Chili och jag kunde gå en liten runda i skogen. Det är lite lyxigt att ha "hela" skogen för sig själv!

Promenad  

Nu fungerar det att ha henne lös igen och det är sååå skönt! Glad

Av katsura - 19 oktober 2009 21:34

Iris      Förvånad

Av katsura - 19 oktober 2009 21:23

Hortensian är en fascinerande blomma. Dess blå färg känns nästan magisk och jag är oerhört imponerad av de stora blomklasarna! MEN ofta ser de helt artificiella ut, som fula plastblommor... Hur kan det vara att jag älskar och hatar dem på samma gång?!?

Annikas hortensia  

Fotograferad på Vallgatan i Västerås.

Av katsura - 19 oktober 2009 21:20

Till alla bloggare i höstmörkret.

Rosavita äppelblomsknoppar.

Äppelblom  

Lite fågelkvitter till det, så hade man kunnat drömma sig tillbaka till våren!

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards